Hisz-e Ön annak, ha egy cég csupa szépet mond magáról a honlapján?
Tehát tegyük fel, hogy az érdeklődő rákeres az Interneten arra, amire szüksége van. Ilyenkor legtöbbször csak a türelme szab határt annak, hogy hány ajánlatot böngészik végig a felhozott találatok közül. Melyiket fogja választani?
Itt mindjárt két válasz is kínálkozik, az egyik arra az esetre vonatkozik, amikor azonnal szüksége van a termékre, így MOST döntést is akar hozni, a másik pedig arra, amikor egyelőre csak információt gyűjt, és a döntést néhány nap vagy hét múlva akarja meghozni. Ebben a mai cikkben csak az első esetet vizsgáljuk, azaz azt elemezzük, hogy hogyan lehet meggyőzni a látogatót arról, hogy azonnali döntése esetén a mi vállalkozásunktól vegye meg a szükséges dolgot.
Tekintsünk el az ár és a minőség szempontjaitól, tegyük fel, hogy a konkurencia is hasonló áron, hasonló minőségben nyújtja a terméket vagy a szolgáltatást, és mindenki hasonlóan dicséri is magát a honlapján. Mi akkor a varázsszó?
Az ajánlás. A bizalom elnyerésének egyik legnagyobb fegyvere az ajánlások felsorakoztatása. Az egy dolog, hogy mit mond magáról a cég, de az már más, hogy mit mondanak róluk az ügyfelei. Sokkal hihetőbbnek hangzik az, ha más mondja, mintha a vállalkozás magát dicsérné.
És hogyan kell az ajánlást alátámasztani? Úgy, hogy nemcsak az ajánló nevét, beosztását és az ajánlás időpontját adjuk meg, hanem például az Internet-címét is, hogy a látogatók – ha kedvük tartja – utána is tudjanak nézni, hogy az ajánló személy tényleg létezik-e, és tényleg olyan területen dolgozik-e, ahol valószínűsíthető, hogy használja az éppen ajánlott terméket vagy szolgáltatást.
Szerezzünk ajánlást annyi meglévő vásárlónktól, amennyitől csak tudunk, annyi termékre, amennyire csak tudunk, illetve az ügyfélszolgálatunk minőségére is. Ezek megléte esetén a tárhelyen és az email-kampányainkban is tudunk majd elegendő ajánlást összerakni.
Hogyan gyűjtsük az ajánlásokat? Minden elképzelhető módon, amit a kreativitásunk megenged. A honlapunk részeként tegyük fel a felkérést a tárhely területünkre. Írjunk félévente egy levelet a meglévő ügyfeleinknek, és kérjünk tőlük ajánlást. Készítsünk elő egy automatikusan kiküldött levélsorozatot az új ügyfeleinknek, amelyikben valahányadik levelünk szóljon az ajánláskéréséről. (Annyi időt hagyjunk eltelni a megrendeléstől, hogy már bizonyosan legyen módja megtapasztalni a termékünk, illetve szolgáltatásunk nagyszerűségét.) Adjunk pár mintát azok kezébe, akiktől ajánlást kérünk. A kedvenc ajánláskérő formulámat az egyik tárhelyre telepíthető Internet-marketing szoftverünknél láttam: minden egyes elinduláskor a kezdőoldal maga egy ajánláskérő űrlap.
Általában viszonozni szoktuk az ajánlásokat a következő módon: Amikor felhasználjuk az ajánlást, akkor az ajánló személy vagy cég neve után az ajánlást a honlapjukra mutató link zárja. Így, ha a mi oldalunkon böngésző látogatók ellenőrizni szeretnék az ajánlás hitelességét, amit gyakran meg is tesznek, akkor így az ajánlónkhoz irányítjuk őket, ezáltal az ő potenciális ügyfeleivé is válnak. Ráadásul, ha nekünk egy forgalmas Internet oldalunk van, akkor az egyik főoldalunkról eredő közvetlen link igen értékes az ő saját Internet-marketingje szempontjából is. Ezért ajánlást adni és kapni egy nyerő-nyerő helyzet.
Folytatjuk az Internet-marketing témáját a Silihost ingyenes, 100 leckéből álló távoktatásában…
Bak János,
a Silihost tárhely-szolgáltató szakembere
Kapcsolódó cikkek
- 8 processzormagos SGI-Altix szerverrel gyorsít a Silihost
- Az Adobe bemutatta a Visual Communicator 3 e-learning szoftvert
- Kínában is szolgáltathat tartalmat a Google
- Google: A Blogger elérhető már magyarul is!
- Reklámszakmai képzés indul októberben
- Tovább növekszik a magyarországi online reklámok piaca
- 400 ezer dollár bírság eBay-csalásért
- Az Onlinemarketing.hu Kft. Etarget Partner lett
- Premierfilmek kölcsönzését tervezi az Apple az iTunes-on
- Elindult a T-Mobile Kapcsolat koncert honlapja
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.