Az NHH 150 millió forintra bírságolta a T-Mobile Magyarország Rt.-t
Az NHH Tanácsa szeptember közepén jelentette be, hogy a piac zavartalan működése érdekében felügyeleti vizsgálatot indít a T-Mobile Magyarország Rt.-nél, mivel megítélése és a rendelkezésére álló adatok szerint a társaság nem megfelelően érvényesíti nagykereskedelmi összekapcsolási áraiban a Tanács júliusi határozatában megállapított átlagárat.
A Tanács a felügyeleti vizsgálat során megállapította, hogy a T-Mobile a meghatározott szintnél magasabb átlagdíjat alkalmazott, mivel a beszédcélú hívásvégződtetési szolgáltatást az általa kialakított csúcsidős és csúcsidőn kívüli díjakkal számítva percenként 1,43 forinttal magasabb átlagdíjon nyújtotta az NHH Tanácsának júliusi határozatában megállapított 27,17 Ft/percnél.
Az NHH Tanácsa által vizsgált június-szeptemberi időszakban ezzel az árszinttel számolva a T-Mobile az előírt átlagdíjhoz képest közel 900 millió forint jogosulatlan árbevételt ért el a többi szolgáltató és a fogyasztók kárára.
A Tanács ezért kötelezi a T-Mobile-t, hogy az érintett szolgáltatókkal haladéktalanul számoljon el, és a szolgáltatást olyan csúcsidős és csúcsidőn kívüli díjakon nyújtsa, amelyek megfelelnek a határozatában megállapított átlagdíjnak.
A T-Mobile jogsértő magatartásával az NHH Tanácsának júliusi határozatát és az Elektronikus hírközlési törvény (Eht.) céljait és alapelveit is megsértette, amiért az NHH Tanácsa az Eht.-ban foglaltak szerint maximum a társaság éves árbevételének 0,5 százalékára rúgó bírságot vethet ki.
A Tanács a T-Mobile által elkövetett jogsértés súlyát mérlegelve hozta meg döntését, ami egyben azt jelenti, hogy az NHH Tanácsa fennállása során a legnagyobb összegű bírságot szabta ki.
A Tanács a jövőben is nagy súlyt helyez arra, hogy a tisztességes piaci verseny érdekében a szolgáltatókkal betartassa a határozataiban foglaltakat. Az NHH Tanácsa ezért azt is újra vizsgálni fogja, hogy a jelen határozatában foglaltakat betartják-e.
Kapcsolódó cikkek
- Májusban 42 ezerrel nőtt a hazai mobil-előfizetők száma
- Száz lakosra több mint száz mobiltelefon jut
- NHH - újabb lépések a hátrányos hűségszerződések ellen
- Februárban újra nőtt a mobil-előfizetők száma
- Húszmilliós bírságot kapott a Vodafone Magyarország
- Csökkenéssel indult 2007 a hazai mobilpiacon
- Versenyszabályozást vezet be az NHH a műsorterjesztési piacon
- 2006-ban 645 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- Novemberben 118 ezerrel nőtt a mobil-előfizetők száma
- 2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.