VOSZ, IHM: program a kkv-k számítógépes ellátásának javítására
Demján Sándor, a VOSZ ügyvezető elnöke azt szorgalmazta, hogy a szövetség és a minisztérium komplex programra kössön megállapodást, amelybe beépítenék a vállalkozók informatikai képzését is.
Demján Sándor hangsúlyozta, hogy a pályázaton való részvételt minden kis- és középvállalkozás számára lehetővé kell tenni és lebonyolításában a kamarai és a VOSZ-irodákra lehetne építeni.
Kovács Kálmán a VOSZ kibővített elnökségi ülésén elmondta, hogy a magyarországi vállalkozásoknak egyre inkább nemzetközi versenyben kell helyt állniuk, és ebben fontos tényező az informatikai ellátottság.
A miniszter rámutatott: egyetértés van abban, hogy a közterheket csökkenteni kell Magyarországon, de az erre vonatkozó elgondolásoknál különbséget kell tenni a lakosság és vállalkozások között. Szerinte a közterhek csökkentésének nagyobb arányban kellene érvényesülnie a vállalkozásoknál. Utalt arra is, hogy az államigazgatás, az egészségügy reformját meg kell oldani, és a modernizálásban az informatika elterjesztése fontos szerepet játszik.
A miniszter a kormányzati struktúra ésszerűsítése kapcsán úgy vélekedett, szükség lenne egy infrastrukturális minisztériumra, hogy összehangoltan valósuljanak meg az állam által megrendelt infrastrukturális fejlesztések.
A VOSZ kibővített elnökségi ülésén elhangzott, hogy a szövetség felmérése szerint a magyarországi vállalkozások 43 százaléka nem rendelkezik számítógéppel, miközben a hatóságok elvárják az internetes ügyintézést, illetve számítógép nélkül egyre inkább életképtelenné válik egy vállalkozás. A VOSZ szerint a tartalmi szolgáltatásra is nagyobb hangsúlyt kellene fektetni, és a képzések révén a vállalkozásokat meg kell tanítani az internet munkában való használatára.
A VOSZ kibővített elnökségi ülésén egyhangú szavazással 2006. február 1-jei hatállyal Dávid Ferencet a szövetség főtitkárának választották, aki a nyugdíjba vonuló Károlyi Miklóst váltja a poszton.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...