Dinamikusan emelkedik az internetbanki ügyfelek száma

forrás Prim Online, 2006. február 9. 11:57
A lakossági internetbanking ügyfelek száma az elmúlt egy évben 52%-kal, míg a vállalati internetbanking ügyfeleké 58%-kal emelkedett - derül ki a GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-val együttműködve - vállalati internethasználati szokásokat, a hazai elektronikus gazdaság fejlődését negyedévente felmérő jelentéséből.

2005 harmadik negyedévében a pénzügyi szolgáltatók internethasználati indexe, a GKI - T-Mobile e-Pénzügyi Index, mely a bankok és a biztosítótársaságok internettel kapcsolatos várakozásait tükrözi, tovább csökkent és a 19,8-as értéket vette fel. Az előző negyedévvel szembeni növekedés a biztosítók szinte minden területen tapasztalható optimistább véleményének tudható be, míg a bankok általában ebben a negyedévben is derűlátóan nyilatkoznak. Mindez valószínűleg annak tudható be, hogy november folyamán élénkült az online biztosítási piac (kötelező biztosítások piaca), s ezen a területen - részben a jelentős árengedmények, részben a standard termékek miatt - igen sikeresek az online tranzakciók.

GKI - T-Mobile e-pénzügyi index

Forrás: GKI Rt. - T-Mobile Magyarország Rt. - SUN Microsystems Kft.


Internetes banki ügyfelek

2005. szeptember 30-án az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal rendelkező hitelintézetek 664 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, ami 10%-kal több mint 3 hónappal, és 52%-kal magasabb, mint egy évvel korábban. 2006 első félévének végére várhatóan 827 ezerre nő a lakossági ügyfelek száma.

Az internetbanki szolgáltatásokra szerződött vállalkozások száma ugyanebben az időpontban 103 ezer volt, ami 7%-os, illetve 58%-os növekedést takar a megelőző 3, illetve 12 hónap során. A jelentés becslése szerint 2006 júniusának végére 117 ezret meghaladó számú vállalat bankol majd interneten keresztül is.

Internetbanki lakossági ügyfelek száma
Forrás: GKI Rt. - T-Mobile Magyarország Rt. - SUN Microsystems Kft.



Internetes szolgáltatások

A bankok várakozásai alapján az internetes bankszolgáltatások közül továbbra is az internetes átutalások aránya növekszik majd a legnagyobb mértékben mind a lakossági, mind a vállalati ügyfelek között. A második, illetve harmadik helyre a tranzakciók ellenőrzése, illetve a számlainformációk lekérdezése került. A korábbi negyedévektől eltérően, a többi online banki szolgáltatás (befektetési termékek, csoportos beszedési megbízás) tekintetében is növekedésre számítanak a válaszoló hitelintézetek.

Az interneten keresztül adott lakossági megbízások arányának várható változása a következő 12 hónap során a bankok véleménye alapján
- egyenlegértékek [-100 jelentősen csökken; +100 jelentősen nő]; 2005. III. negyedév -
Forrás: GKI Rt. - T-Mobile Magyarország Rt. - SUN Microsystems Kft.



A felmérés 2005 decemberében történt a pénzügyi szférán belül önkitöltős kérdőívekkel megkérdezve a hitelintézeteket a 2005 harmadik negyedéves adatokról és a várakozásokról. Mérlegfőösszeg alapján a bankok 64%-a a képviseltette magát a felmérésben.

Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A múlt feltárása, a jövő segítségével!

Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!

2024. április 15. 18:46

Megéri-e az elektromos autózás?

Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.

2023. június 19. 09:31

Mire jók a chatbotok?

Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.

2023. június 16. 10:27

Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?

Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.

2023. április 24. 09:12

Hát persze hogy dráma!

A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...

2023. február 15. 23:01

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09