A Magyar Telekom 2005. évi eredményei
- A bevételek 3,2%-kal 620,7 milliárd forintra (2.502,4 millió euróra) nőttek 2005-ben 2004-hez képest. A mobil és adatátviteli szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a kimenő belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek csökkenését. 2005. II. negyedévtől a Telekom Montenegro Csoport (TCG) konszolidálása pozitív hatással volt a bevételekre, 19,9 milliárd forinttal növelte azokat. A TCG konszolidálása nélkül a Magyar Telekom Csoport bevétele közel változatlan, 600,8 milliárd forint volt.
- Az EBITDA 12,1%-kal 249,9 milliárd forintra nőtt, az EBITDA-ráta 40,3% volt. A TCG hatása nélkül az EBITDA 244,3 milliárd forint, az EBITDA-ráta 40,7%.
- A személyi jellegű ráfordítások 15,3%-kal csökkentek 2004-hez képest, mivel a bázisidőszak 20,2 milliárd forint - létszámcsökkentéssel kapcsolatos - költséget és végkielégítésekre képzett céltartalékot is tartalmazott (ebből a IV. negyedévben 16,8 milliárd forintot). A személyi jellegű ráfordítások ugyanakkor 2005-ben 5,1 milliárd forint létszámcsökkentéssel kapcsolatos céltartalékot és költséget tartalmaztak, amelyből 1,3 milliárd forint a Telekom Montenegrónál merült fel 2005. II. negyedévben.
- A tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére fordított bruttó összeg 99,4 milliárd forint volt, amelyből a vezetékes szegmensre 53,1 milliárd forint, a mobil szegmensre 46,3 milliárd forint jutott. A mobil szegmensre eső összegből 6,6 milliárd forintot fordítottak UMTS-szel kapcsolatos beruházásokra.
- A Magyar Telekom Csoport értékcsökkenési leírás sora 2004-ben 13,9 milliárd forint goodwill amortizációt tartalmazott. Ezenkívül 2004. I. negyedévben a Westel T-Mobile Magyarországra történt átnevezéséhez kapcsolódóan a Westel márkanév értékvesztési leírása 4,4 milliárd forintot tett ki. Mindezek eredményeként 2005-ben az értékcsökkenés 114,7 milliárd forintra csökkent az egy évvel korábbi 137,7 milliárd forintról.
- A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől (a Magyar Telekom Csoport más szegmenseitől származó bevételek kiszűrése után) 0,9%-kal 331,1 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni az elsősorban a kimenő forgalmi bevételeknél tapasztalható visszaesést. Az EBITDA 121,9 milliárd forintot tett ki, a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta 36,8% volt. (A külső bevételekbe nem tartoznak bele a Magyar Telekom Csoport tagjaitól származó bevételek.)
- A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 8,4%-kal 289,6 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek köszönhetően. Az EBITDA 127,9 milliárd forintot tett ki, a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta pedig magas, 44,2% volt.
- A csoportszintű üzleti eredmény 58,5%-kal 135,2 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés mérséklődésének, valamint az értékesített távközlési berendezések beszerzési költsége és a személyi jellegű ráfordítások csökkenésének következtében. A nettó eredmény jelentős mértékben, 34,6 milliárd forintról (137,6 millió euróról) 80,1 milliárd forintra (323 millió euróra) nőtt.
- Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 202,5 milliárd forintra nőtt az EBITDA-növekedés, az alacsonyabb társasági adófizetés és a 2004-ben végkielégítésekre képzett céltartalék-feloldás kombinált hatásainak következtében. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 132,7 milliárd forintra nőtt, elsősorban a TCG többségi részesedésének megvásárlása következtében. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow 61,8 milliárd forintra mérséklődött, főként a TCG-tranzakció kapcsán felvett magasabb hitelek következtében, amit részben ellensúlyozott a magasabb osztalékfizetés a MakTelnél.
- A nettó adósságállomány kismértékben, 13,4 milliárd forinttal emelkedett 2004. december végéhez képest az osztalékfizetés és a TCG-tranzakció következtében. Az eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + saját tőke + kisebbségi részesedésekre vetített aránya) 33,1% volt 2005 végén (2004 végén 32,9%).
Kapcsolódó cikkek
- Magyar Telekom - újabb hatékonyságjavítási lépések lesznek
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- A Magyar Telekom refinanszírozza 34 milliárd forintnyi hitelét
- Magyar Telekom: további integráció
- Magyar Telekom: opciólehívások saját részvény állományból
- Magyar Telekom - 1,5 milliárd forint a KFKI korábbi tulajdonosainak
- Concorde: Vártnál jobb Magyar Telekom eredmény
- MTelekom: 14,3 százalékkal kisebb eredmény
- Az Ügy: A Magyar Telekom a non-profit alapítványokért
- Amerikai vizsgálat a Magyar Telekom ellen
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Az LG 2024-es OLED evo termékei is bizonyítják a vállalat elkötelezettségét a fenntarthatóság mellett
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
HMD Pulse: Izgalmas színek és merész design
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.