Mindenki a tartalomra összpontosít
Néhány szakértői vélemény a konferenciáról. Várnai Éva szerint jelenleg már a tartalomért folyik a verseny a szolgáltatók között és a szabályozó szervezetek között is. Simó György (T-Online) a konvergenciát a távközlési szolgáltatók szempontjából így fogalmazta meg: „az nem más, mint a szolgáltatói szektor újraszerveződése a digitalizálódás és a hálózatba kapcsolódás következtében.” A jövő televíziója témában tett megjegyzései: rendkívül zsúfolt a piac, nagy cégek osztoznak a magyar médiapiacom; a tévé digitalizációja át fogja rendezni a hazai piacot; erősödni fog az interaktivitás, megnő a felhasználói szerep; vadonatúj tartalmi és hirdetési formák jelennek meg; az on-demand lehetőség átalakítja a televízózást. Lévay Örs (Antenna Távközlési Rt.): a DVB-T technológiát alkalmazó televíziózásban az a megoldás lehet sikeres, ha ingyenesen indítják, majd a szolgáltatás a későbbiek folyamán válik fizetőssé. Nyugat-Európában 2010-re a DVB-T aránya 10% lehet, miközben az analóg tévé aránya még mindig 53% lesz. A „kis mobil kézi készülékre” alkalmazott DVB-H műsorszórási technológia versenytársa lehet a 3G-nek. Rozgonyi Krisztina (NHH): az IP alapú tévészolgáltatásokat segíti hazánkban a korszerű hírközlés-szabályozás, viszont gátja az elavult médiaszabályozás, illetve a médiapolitikai koncepciótlanság.
Kapcsolódó cikkek
- A Káoszból kivezető út - a reklám- és médiapiac jövője
- A VoIP-szolgáltatások jelentik a legfőbb veszélyt
- Távközlési jövőkép: Lassuló internet, multiplay és kapcsolódási szakadék…
- Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
- NHH - nagyobb verseny, csökkenő árak, nemzetközi elismerések
- 2010-re a világ telefonforgalmát a feljövő piacok uralják
- Teljes Microsoft-jelenlét az ITU 2006-on
- A kommunikációs technológia hatása a munkamorálra
- A Nobel-békedíjas Dr. Yunnus nyitja idén az ITU Telecom World konferenciát
- Európai ITU fórum Bulgáriában
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.