A foci VB-t már nézhetjük mobilról is
„1981-ben még senki nem tudta, milyen szerepet fog betölteni az emberek életében az internet, 1991-ben pedig ugyanígy nem sejtettük, hogy ennyire hangsúlyos szerepet kap életünkben a mobiltelefon, amely nélkül legtöbben ma már el sem tudjuk képzelni az életünket. Világosan látszik, hogy a kommunikáció mellett a szórakoztatás és a szolgáltatások is egyre nélkülözhetetlenebbé teszik számunkra a mobilkészülékeket. Biztosak vagyunk benne, hogy a mobilkommunikáció új funkciói hosszú távon a médiafogyasztási szokásainkat is megváltoztatják” – nyilatkozta Malcsiner Péter, a Metacom Holding vezérigazgatója.
A mobilkommunikáció egyik legdivatosabb fogalma manapság a 3G, ami alatt nagy adatátviteli sebességet, online adathozzáférést, valamint jobb minőségű hangátvitelt értenek. A 3G nagyjából „csupán” ennyiben különbözik a 2G-től, vagyis az előző generációs mobilrendszerektől. A nagyobb sebesség azonban minőségi változást hoz a mobilkommunikációban: a 3G-vel például nem csak arra nyílik lehetőség, hogy mobilkészülékünkre videotartalmakat töltsünk le, hanem többek között arra is, hogy letöltés nélkül, valós időben nézzünk televízióműsorokat – akár a Világbajnokság mérkőzéseit, akár a Megasztár selejtezőit.
„Magyarországon mindhárom mobilszolgáltatónál működnek 3G szolgáltatások, elérhetőek 3G készülékek, a tartalmak előállítása pedig óriási ütemben folyik” – mondta Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Mindenkinek az az érdeke, hogy elterjedjen a 3G: a szolgáltatók és készülékgyártók növelhetik bevételeiket, a felhasználók pedig soha nem látott szolgáltatásokat érhetnek el a mobiltelefonjukkal. Nem csupán arról van szó, hogy megnézhetünk egy-egy gólösszefoglalót, hanem mondjuk az egész VB-t is élőben követhetjük a készülékünkön” – tette hozzá Tus Tamás.
A Wireless intelligence piackutató adatai szerint januárban a harmadik generációs hálózatok felhasználóinak száma meghaladta a 72 milliót. 3G hálózatokból már több mint száz létezik a világon: egy részük kizárólag harmadik generációs szolgáltatásokat nyújt, másik részük a „hagyományos” 2G után jelentkezett 3G szolgáltatásokkal – ahogy a hazai operátorok is tették. Magyarországon az elmúlt félévben mindhárom mobiltelefon szolgáltatónál megjelentek a 3G szolgáltatások, és ez alatt a néhány hónap alatt néhány tízezerre nőtt az új generációs szolgáltatásokat használók száma.
„A mi dolgunk az, hogy élettel töltsük meg a 3G-t” – mondta el Tus Tamás, az MFactory Kft. ügyvezető igazgatója. „Olyan tartalmakat fejlesztünk, amelyek kifejezetten erre a médiumra készülnek. Például egy mozifilmben központi szerepet kaphat az égen elszálló sirály, de ha a filmet egy mobilkészülék képernyőjén nézzük, talán meg sem látjuk a madarat. Tehát a mobiltelefonokra készült mozgóképeknél először is figyelembe kell vennünk a fizikai adottságokat. Másrészt a felhasználói szokásokra is figyelnünk kell: a mobiltelefonokra készülő filmsorozatok akkor lehetnek igazán sikeresek, ha elég rövidek ahhoz, hogy kitöltsék például azt az időt, amíg a piros lámpánál várakozunk. Az ilyen sorozatok, az úgynevezett mobizódok nagyon népszerűek lesznek a közeljövőben. Az MFactory erre a gyártási szerepkörre készülve egy teljes kreatív és gyártó stábot hozott létre, amelyben a rajzfilmesektől kezdve a geg írókig mindenki megtalálható” – tette hozzá Tus Tamás.
Magyarország a közép-kelet-európai régió országaihoz képest a tartalomszolgáltatás terén van lépéselőnyben. A szolgáltatások, az árak, a hálózatok fejlettsége körülbelül azonos szinten van a környező országokban tapasztalhatóhoz, a mobil, illetve Call Media fejlesztésben viszont hazánk lényegesen előnyösebb helyzetben van: rövidtávon is Magyarország válhat a mobiltartalomfejlesztés, illetve a Call Media szolgáltatások regionális éllovasává.
Kapcsolódó cikkek
- Használt mobilért jelentős kedvezmény 3G-képes készülékre a Pannonnál
- Közösségi portál a Pannontól
- Internet szabadon és könnyedén a Pannon új csomagjaival
- Az Antenna Hungária és a T-Mobile mobiltelevíziós kísérletet indított
- Ingyenes postafiók a Pannontól
- T-Mobile mobilinternet: kétszer annyi változatlan áron
- Mobilszolgáltatók szövetkeznek a Google ellen
- Mobil-internet és e-mail napijeggyel a Pannonnál
- Karácsonyi árcsökkenés a Pannonnál: mobil internet laptoppal kezdőrészlet nélkül
- WAP-on is hódít a Honfoglaló
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
Bekerülhet-e a hétköznapi életünkbe a robotika?
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.