Az internetes tartalomszolgáltatók betartották a kampánycsendet
"A Monitoring Bizottság a kampánycsend ideje alatt közel 600 honlapot kísért figyelemmel és időről időre több oldalt is ellenőrzött szúrópróbaszerűen, vagy bejelentés alapján. Idén az ellenőrzött honlapok üzemeltetői közül a szokottnál többen hívták fel figyelmet az MTE Választási Tartalomszolgáltatási Kódexére és a Bizottság minden korábbinál több együttműködő és támogató levelet kapott" - számolt be Barlai Réka, az MTE monitoring bizottságának vezetője.
A független tartalomszolgáltatók, illetve a párthonlapok esetében a bizottság 15 felszólító levelet küldött ki, azonban csak néhány komolyabb kampánycsendsértést észlelt: a Mancs.hu oldalán pártpreferenciákra vonatkozó szavazás zajlott. Ezenkívül szabálytalanságok történtek többek között a http://www.metro.hu, a http://www.demokrata.hu, a http://www.localinfo.hu, és a http://www.kuruc.info oldalakon. Figyelmeztetést kapott továbbá a felhasználói tartalmaik ügyében a http://portal.jobbik.net/. A Monitoring Bizottság egy esetben a www.kuruc.info esetében észlelt olyan súlyú kampánycsendsértést, hogy az ügyben bejelentést tett az Országos Választási Bizottságnál.
A bizottság összegzése szerint a nagyobb tartalomszolgáltatók, a legtöbb párt, illetve a politikusok oldalai - ideértve a blogokat - betartották a kódex vonatkozó rendelkezéseit. Általában elmondható, hogy az eddigi választások közül ez volt a legetikusabb, a tartalomszolgáltatók legnagyobb része felhívta a felhasználók figyelmét a kampánycsendre és nem közölt a kampánnyal kapcsolatos információt. Számos fórumot lekapcsoltak a kampánycsend idejére és volt olyan oldal is, amely a teljes tartalmát elérhetetlenné tette a kampánycsend idejére.
Kapcsolódó cikkek
- E-petíció dönthetne a társadalmat érintő kérdésekről
- MTE- kerekasztal az audiovizuális média-szolgáltatási irányelvről
- MMS-cenzúra Iránban
- Civil összefogás a biztonságos internetért
- Nigéria: mobiltelefonnal a választási csalás ellen
- Pedagógusképzést indított a Magyarországi Tartalomszolgáltatók Egyesülete
- Gyermekbarát internet éve program
- Kínai DoS-támadások a Marx archívum ellen
- A felnövekvő generáció a TV helyett az internetet választja
- Klikk-kampány az internetes cenzúrázás ellen
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: