Felkészülés az eContentplus programra
A rendezvénysorozat, budapesti állomásának a négy országból több mint 150 regisztrált látogatója volt. Bereczki Ágnes a Magyarországi Tartalomipari Szövetség képviseletében elmondta, az esemény célja, hogy találkozási és tárgyalási lehetőséget biztosítsanak a digitális tartalom területén tevékenykedő potenciális partnereknek, egyben friss információkkal szolgáljanak a négy ország nemzeti elektronikus tartalom-piacáról. A konferencia résztvevőinek találkozója, akár 60 sikeres konzorcium létrejöttét is elősegítheti.
A négy ország közös kezdeményezésének a Felkészülés az eContentplus II - nek elsődleges törekvése, hogy olyan rendezvényeket hozzon létre, ahol a résztvevők elemezik, hogy milyen feltételek között és milyen minőségben lehet szélesebb körben elérhetővé, és hasznosíthatóbbá tenni az európai digitális tartalmakat az állampolgárok, valamint az intézetek, szervezetek, szolgáltatók és üzleti körök részére.
A budapesti eseményen lehetőség adódott, projekt ötletek bemutatására, így a résztvevők betekintést nyerhettek a négy közép-európai ország piacain jelenleg elérhető fejlesztésekbe.
A következő lépésekről többek között Federico Miláni, a Európai Bizottság eContentplus programjának vezetője tartott előadást, elmondása szerint a tervek között szerepel 2010-re egy egyedülálló európai információs hálózat létrehozása.
A négy ország képviselői elsősorban az első felhívás tapasztalatairól, és az új program nehézségeiről beszéltek. Bíró Péter a szlovákiai Utazás, Közlekedési, Posta és Hírközlési Minisztérium képviseletében elmondta, hogy a hétköznapi ember számára a program megértése sokszor bonyolult. Martin Hiršal, MICR, NCP képviselője a Cseh Köztársaságból, pedig arra biztatott, hogy az új kiírás megértésénél, a pályázók igyekezzenek a célra koncentrálni, határozott irányvonalat követni és mindehhez megfelelő partnert találni.
Bereczki Ágnes a rendezvény zárásaként elmondta, hogy a közép-európai tudományos és felsőoktatási digitális tartalmak ígéretes területet képviselnek a fejlesztés és előállítás szempontjából. Ausztria, Csehország, Magyarország és Szlovákia közös kezdeményezése szorosabb együttműködésre összpontosít a digitális tartalom területén a négy országban. Szívesen vennénk, ha a digitális tartalom területén működő vállalatok, szervezetek, közvetítők és szakértők kihasználnák a kezdeményezés nyújtotta előnyöket, valamint aktívan részt vennének annak megvalósításában.
Kapcsolódó cikkek
- Informatikai és távközlési albizottság létrehozását kezdeményezi a Fidesz
- Magyar vélemény szerint az elektronikus kapcsolattartás védelmére kell koncentrálni az EU-ban
- A szélessáv terjedése fontos versenyképességi tényező
- Digitális műsorszórás - Magyarország 6-8 országos sávot szeretne
- Szakmai konferencia és ingyenes programok a szélessáv jegyében
- Magyar informatikai vállalatok az amerikai piacon - avagy piacra lépés amerikai és magyar szemmel
- 2011-re minden háztartás elérheti a széles sávot
- Szélessáv Napja és szélessávkereső az internet hazai elterjedéséért
- Nyugat-Dunántúl: 75,1 százalékos szélessávú internet lefedettség
- Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...