NKÖM: a kormány már többször próbálta módosítani a médiatörvényt az EU kábeltelevíziós irányelvei miatt
A brüsszeli bizottság szerint a magyar médiatörvény a kábeltársaságok szolgáltatási jogát akkora területre korlátozza, amelyen a lakosság mindössze egyharmada él, ez pedig ellentétes az uniós irányelvvel.
A brüsszeli testület ezért hivatalosan felkérte Magyarországot, hogy szüntesse meg az EU versenyjogába ütköző korlátozást. (A vonatkozó EU-szabály, egy 2002-es bizottsági irányelv minden társaság számára egyenlő versenyfeltételeket biztosít.)
Zachar Balázs elmondta, hogy az ügyben négypárti tárgyalások folytak, és a kormány az elmúlt két évben többször benyújtott a parlamentben olyan értelmű módosítást, amellyel kiemelnék a törvényből a kábelszolgáltatók vételi körzetét korlátozó szakaszt.
A kétharmados többséget igénylő jogharmonizációs módosítást azonban az ellenzék nem támogatta.
Mivel ez már a második uniós figyelmeztetés ebben a témában, Magyarországnak két hónapon belül módosítania kell a vonatkozó törvényt, ha el akarja kerülni, hogy eljárás induljon ellene az Európai Bíróságon. Brüsszel ezúttal már úgynevezett indokolással ellátott véleményt intézett Magyarországhoz, ami a jogsértési eljárás második fázisának felel meg.
A kulturális tárca főosztályvezetője megjegyezte: a kifogásolt törvénycikket nyilvánvalóan meg kell változtatni, a korlátozást el kell törölni, az új kormánynak újra be kell terjesztenie a parlamentben az ez irányú módosítást.
Kapcsolódó cikkek
- Folytatja az EU a német távközlési törvény miatt jogsértési eljárást
- Brüsszel szerint fogyasztói szemmel javul a távközlési helyzet az EU-ban
- Budapesten indít kábeltelefonos szolgáltatást a T-Kábel
- Emelkednek a kábeltelevíziós, csökkennek az internetes díjak
- Az EU-bizottság az Európai Bíróság elé viszi a magyar kábeltelevíziós szabályozást
- NHH: Ne gátolják a nagy szolgáltatók a kisebbek piacra lépését!
- Mobilszolgáltatók: a piac hatékonyabban szabályozná a roaming-díjat
- Központi távközlési felügyeletet szeretne az EU
- Az EU a hálózatüzemeltetés és a szolgáltatások szétválasztását szeretné
- Az EU Bizottság a távközlési piacszabályozás enyhítését tervezi
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.