Kóka: infokommunikációval a versenyképesség fokozásáért
A miniszter példaként említette az internetes adófizetést, az egészségügyben alkalmazható innovatív megoldásokat, a teleházakat, a közérdekű adatok közzétételét a világhálón, és az életen át tartó tanulás lehetőségének elektronikus úton való megteremtését.
Kóka János szólt arról is, hogy az infokommunikációs iparban tovább kell fokozni a versenyt, másrészt a magas hozzáadott érték előállítására kell törekedni. A verseny fokozásának eredményességét érzékeltetve megjegyezte, hogy 2002 és 2005 között a vezetékes telefon díjai 10 százalékkal, a mobil 35, a betárcsázós internet 20, a szélessávú internet tarifák pedig 50 százalékkal csökkentek.
A miniszter kitért arra is, hogy szükség van az újonnan kifejlesztett telekommunikációs megoldások szélesebb körű felhasználására, és az internet használatának általánossá tételére.
A széles körű felhasználást az autópálya-fejlesztésekkel összefüggő szolgáltatások elterjedésével szemléltette. A kamionok műholdas követése vagy az sms alapú matricavásárlás az infokommunikáció adta lehetőségeknek köszönhetően vált lehetővé - mutatott rá a miniszter.
Kóka János az internet általánossá tétele érdekében egyebek között azt tartja fontosnak, hogy a különböző infokommunikációs technológiák egységes kezelhetősége megvalósuljon, és lehetőleg egy eszközzel a technológiák minél széles tárházát igénybe lehessen venni.
Hangsúlyt kell fektetni az internetes tudásanyag bővítésére, továbbá hozzá kell segíteni a fiatalabb generációkat az infokommunikációs eszközökhöz, a világhálóhoz való hozzáféréshez - mondta a miniszter.
Kapcsolódó cikkek
- EU, Lisszabon és a nemzeti akcióprogram
- Információs technológiában csak a középmezőnyben vagyunk az EU új tagjai között
- Sokan ismerik, kevesen használják az e-szolgáltatásokat
- Kóka: az informatika terjedése gyors megtérülést hozhat
- Megnyílt a T-ház: Egy virtuális család intelligens otthona
- Kovács Kálmán: a hatékony állam alapja az elektronikus ügyintézés
- Hírközlési Piaci Információs Rendszer
- Internetet minden magyar háztartásba!
- E-kormányzat: manchesteri határozat az átláthatóságról és a nyíltságról
- IHM és IVSZ az amerikai és kínai HTEC-irodák működéséről
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.