A mérhető siker - Avagy a látogatottság mérés alapjai – 4. rész

forrás Prim Online, 2006. május 17. 10:29
Cikksorozatunk mai részében azt elemezzük, miként derítheti ki egy megfelelő látogatottság mérő szoftver segítségével, honnan érkeznek Önhöz a valódi profitot termelő vásárlók vagy feliratkozók, valamint hogy hogyan tudja megsokszorozni a számukat és ezáltal a weboldaláról származó bevételét is.
Mi végre az a sok weboldal?

Az összes értékesítési honlap létrehozásának végső célja, hogy megrendelést, vagyis pénzt  termeljen tulajdonosának. Minden információ, hírlevél feliratkozási lehetőség, bónusz tanulmány - vagy bármilyen extra technikai megoldás ami elnyerheti a vevők tetszését –, arra hivatott, hogy biztosítsa a vevőjelöltek kötődését egy adott online „üzlethez”.
Egy hagyományos vállalkozás üzemeletetési költségeihez képest jóval kevesebbért lehet működtetni egy értékesítési weboldalt, tehát egyre többen választják az online üzlet lehetőségét. Arról nem is beszélve, hogy az online világban olyan vevőjelöltek is elérhetővé válnak, akiket a hagyományos módon nem tudnának megcélozni a kereskedők ajánlataikkal.
Az online világban sem igaz azonban, hogy „csak úgy maguktól” özönlenek a vevők a terméket vagy szolgáltatást kínáló oldalakra. Sőt! Itt sokkal keményebben meg kell küzdenie azért, hogy a látogatók az Ön honlapját nézzék meg a tengernyi lehetőség közül. Egy látogatóból pedig még korántsem biztos, hogy vevő válik.

Ennek kiderítésében segít Önnek a látogatottság mérés.

Előző cikkünkben azt vettük nagyító alá, miként tudja megsokszorozni látogatói számát.
Amikor viszont már kezd beindulni az üzlet, amikor már jönnek a kapcsolatfelvételek, ajánlatkérések és - ami a legfontosabb - a megrendelések, akkor már nem elég azt tudni, hogy honnan jönnek a látogatók. Mivel Önnek nem pusztán a látogatottság növelése a célja, hanem az eredmények növelése, a látogatottságmérés segítségével azt kell meghatároznia, hogy mely online marketing tevékenységei hozzák a legtöbb eredményt. Ebben segíthetnek Önnek a "Kampányok eredményei" kimutatások, melyet minden komolyabb látogatottság mérést végző szoftver alapkimutatásai közt megtalálhat.

Az interneten az elért eredményeket 3 forrás szerint csoportosíthatjuk:


Keresők, keresőszavak eredményei


A látogatottság mérést végző szoftverből nyert adatok részletesen megmutatják, hogy mely keresőből (Google, Yahoo, Altavizsla stb.) hány megrendelő vagy hírlevél feliratkozó érkezik az Ön oldalára. Nagyon sokan nem figyelik ezt a mérőszámot, mert tévesen a látogatók számából ítélik meg, hogy mennyire eredményesen szerepelnek egy adott keresőben például. Korántsem biztos azonban, hogy abból a keresőből érkezik a legtöbb megrendelője ahonnan egyébként is sok látogató származik. Keresse meg a látogatottság mérés segítségével saját eredményeinek forrását és erősítse ott a jelenlétét ahol a legjobban szerepel, mert nagy az esélye, hogy az Ön igazi célcsoportja a kimutatásokban legeredményesebben szereplő keresőt használja amikor egy megoldás után kutat az interneten.

Egy weboldal létrehozásakor minden honlap tulajdonos összegyűjti a számára fontosnak tartott kulcsszavakat és azokra optimalizálja oldalát. Az esetek többségében a valódi eredményeket hozó látogatók azonban nem ezen kulcsszavak begépelése során érkeznek az oldalra, hanem teljesen más szavakra. Derítse ki, hogy az Ön esetében is így van-e! Igazodjon a piac igényeihez. Ha vevői máshogy nevezik az Ön által kínált terméket vagy szolgáltatást, akkor használja Ön is azokat a szavakat weboldalán.

Például: Ön cipőkanalakat árul, és az értékesítési weboldala a „cipőkanál” szóra van optimalizálva. A látogatottsági adatokból azonban kiderül, hogy akik vásároltak Önnél, azok a „cipő-kanál” és a „cipő kanál” kulcsszavakra érkeztek az oldalára. Ebben az esetben, ha Ön átírja az összes „cipőkanál” szót, a valódi eredményeket hozó említett két kulcsszóra, hihetetlen módon megsokszorozhatja eredményeit.
Hisz gondolja csak végig: ha egy-egy „véletlenül” használt szóra már érkezett Önhöz megrendelő, akkor mit eredményez az, ha ezeket a kifejezéseket tudatosan beépíti weboldala tartalmába.

Katalógusok eredményei


A látogatottság mérés segítségével azt is könnyedén kiderítheti, hogy melyik katalógus oldalról érkezik Önhöz a legtöbb feliratkozó, megrendelő vagy vásárló. A katalógus oldalak száma rendkívül nagy. Ilyen katalógus oldal például a Startlap, hogy csak a hazai legnagyobbat említsük.

Gyűjtse össze a lehető legtöbb katalógus oldalt és helyezze el linkajánlóit azokon a helyeken ahol az oldal profilja (és persze a szerkesztője) engedi. Kísérje figyelemmel a látogatottsági statisztikákban, hogy mely katalógus oldalakon éri el a legjobb eredményeket. Az eredményeket hozó katalógus oldalakra érdemes akár többféle linket is kihelyeztetnie, hisz így megsokszorozhatja az ebből a forrásból érkező vásárlói, feliratkozói számát.

Egyéb weboldalak eredményei


Előző cikkünkben már írtunk róla miként minimalizálhatja hirdetési költségeit a látogatottság mérés segítségével. Ha tovább szeretné szűkíteni az Önnek sikereket hozó partneroldalak körét, akkor az eredmények tekintetében is vizsgálja meg teljesítményüket és csoportosítsa át azokra a partneroldalakra a hirdetésre szánt pénzét, akik a legtöbb eredményt is produkálják Önnek a magas látogatói számon felül.

Következő cikkünkből megtudhatja, hogyan érheti el a látogatottságmérés segítségével, hogy a weboldalán található értékesítési folyamat minden pontja a maximális hatékonysággal működjön, ami biztosítja azt, hogy látogatói és vásárlói „dolguk végeztével” nem lépnek ki honlapjáról, hanem további böngészésbe kezdenek, ami Önnek akár újabb bevételeket is eredményezhet.

A témában további hasznos információkat talál a következő oldalon: Látogatottság mérés (http://www.internet-marketing.hu/profitnoveles)– avagy forgalom, hatékonyság és profitnövelés az online marketingben

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Bevállalós ötletekkel versenyeznek a Megoldások a holnapért döntősei

Kiválasztották a legjobb nyolc csapatot a Samsung és az EdisonKids Megoldások a holnapért kihívásán. A jövő oktatása, a fenntarthatóság és a közösségfejlesztés iránt elkötelezett fiatalok megkezdhetik a felkészülést a döntőre. A következő hetekben a csapatok elképzelésük prototípusát alkothatják meg és tesztelhetik működését a mentorok közreműködésével. A diákok a szakértők segítségével készülnek a végső, májusi megmérettetésre, ahol a három legjobb csapat összesen 6 millió forint összértékű Samsung készülékkel bővítheti egyéni és oktatási intézménye eszközparkját.

2024. április 23. 14:44

A boldog gyerekekből lesznek sikeres felnőttek

Több mint 600 támogatott, 105 diploma, 606 nyelvvizsga, 246 informatikai bizonyítvány. Csak néhány eredmény, amit a 19 éve működő Csányi Alapítvány és az általa mentorált fiatalok elértek. Az alapítvány valódi sikere a számok mögött, a személyes történetekben rejlik – hangzott el Zánkán az Alapítvány által szervezett idei Életút Fesztiválon április 20-án. A kiemelkedő informatikai és idegen nyelvi képzések mellett a végzett fiatalok a megszerzett kapcsolati tőkét, a közösség erejét tartják a legfontosabbnak. Nemcsak a Csányi Alapítvány nagykorú már, hanem egyre több mentoráltból vált olyan fiatal felnőtt, akik büszkén támaszkodhatnak az alapítvány segítségével megszerzett tudás mellett egymásra, „Csányisokra” is.

2024. április 23. 11:35

Állásbörzét és karrierfelkészítést tart szerdától a Corvinus

Több mint kétszáz állásajánlat közül lehet válogatni a Corvinus Egyetem idei karrierexpóján április 24-én és 25-én. Az eseményen részt vevők sok tippet gyűjthetnek karrierjük beindításához, kiteljesítéséhez is. Ebben nemcsak több tucat, corvinusos diplomával színes és sikeres életutakat bejáró szakember segít személyesen, de megtanulható a ChatGPT és a LinkedIn munkakeresői célokra optimalizált, profi használata is. 

2024. április 23. 09:57

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50