A mérhető siker - Avagy a látogatottságmérés alapjai - 6. rész

forrás Prim Online, 2006. június 8. 14:42
Egy szórólap elkészítése során vagy egy értékesítési levél írásakor a legnagyobb gondot általában az okozza, hogy vajon vonzó lesz-e majd a cím, a szöveg és az ajánlat az olvasóknak.

Sokan összetennék a két kezüket, ha előre tudnák például, hogy az általuk megfogalmazott címvariációk közül melyik lesz majd a leghatásosabb.
Külföldön a legnagyobb direkt marketinggel foglalkozó cégek már régóta alkalmaznak egy tesztelési módszert, melynek lényege, hogy többféle értékesítési levelet készítenek ugyanahhoz az ajánlathoz, majd a különböző típusú leveleket kiküldik a címlistájuk egy bizonyos részére.
A válaszadási arányból le tudják mérni, hogy melyik levél működött a leghatékonyabban így a címlista fennmaradó (nagyobbik) részére már csak a "győztes" levelet küldik el.

Ez a típusú tesztelési módszer azonban komoly költségekkel jár. Pláne ha a levél küldője bizonytalan a címben, az ajánlat szövegében, a levélpapír színében stb., hiszen egy tesztelés alkalmával csak egy jellemző tesztelhető le megbízhatóan. Ha tehát az összes felsorolt jellemzőt le akarja tesztelni egy kampánynak, az bizony tetemes költségeket emészt fel (és akkor még a tömeges kiküldés költségei szóba sem jöttek).

Hogyan maximalizálja - INGYEN - értékesítési szövegei hatékonyságát?


Az internetmarketing és a hagyományos marketing közti egyik legnagyobb különbség, hogy az internetmarketingben jóval több minden mérhető. Az online világban eleve adott az a csodálatos lehetőség, hogy ha Ön már rendelkezik egy működő weboldallal, akkor annyi és olyan verziót tesztelhet értékesítési szövegeiből, amennyit idővel és energiával bír.
A jó hír, hogy mindezt teljesen ingyen teheti meg - csak egy megfelelő látogatottságmérő szoftver szükséges hozzá.

Mai cikkünkben bemutatunk egy Magyarországon még alig ismert és még kevésbé alkalmazott látogatottság mérési-tesztelési módszert, melynek segítségével jóval hatékonyabb értékesítési szövegeket írhat, mint akár legkomolyabb versenytársai.

A párhuzamos tesztelés (Split testing)


A párhuzamos tesztelés lényege: a tesztelés során egy szöveg (cím, linkszöveg stb.) két vagy több verziója kerül összehasonlításra úgy, hogy pontosan kiderül, mely verzió hozza a jobb eredményt - több hírlevél-feliratkozót, -megrendelőt stb.
Hogy működik ez a gyakorlatban? Ön a kérdéses weboldalból létrehoz két változatot. Pl. tesztelni kívánja, hogy a következő kampányban az "egy hónapos ingyenes használat" vagy a "pénz-visszafizetési garancia" felajánlása lesz-e hatásosabb? Ehhez létrehoz egy olyan weboldalt, amin az ingyenes használatot reklámozza, és egy másikat, amin a pénz-visszafizetési garanciát.
Teszteléskor egy egyszerű programozási trükkel a látogatók felét az egyik, a másik felét a másik weboldalra küldjük, majd mérjük, hogy melyik eredményezett több vásárlást.
Így Ön a mérést követően a tesztelt verziók közül azt tartja meg, amelyik a több eredményt hozta. A teszteket egészen addig érdemes folytatnia, amíg el nem jut egy olyan változatig, amelynél egy következő tesztben minden más verzió rosszabbul teljesít - ekkor ugyanis megvan a legjobb verzió.
Ezek után már csak annyi a dolga, hogy a legjobban teljesítő cím, linkszöveg stb. változatot elhelyezze weboldalán a kívánt helyre, majd várja az eredményeket.
A párhuzamos tesztelés módszerét alkalmazva sokszorosára növelheti weboldala hatékonyságát, arról nem is beszélve, hogy megszűnik a marketingesek által jól ismert döntésképtelenség problémája: "Vajon elég vonzó értékesítési szöveget írtam?".
Ha a tesztelés segítségével választja ki a legsikeresebb változatot, akkor biztos lehet benne, hogy - az adott körülmények között - a lehető leghatékonyabban működőt helyezte el honlapján.

A teszt eredménye ugyanis a látogatók véleményét tükrözi. Egy nagyon leegyszerűsített példával élve, olyan ez, mintha készítene kétféle akciós szórólapot, majd az üzlete bejárata előtt odaadná 10 embernek (5-nek az első, 5-nek pedig a második verziót) és várná a reakciójukat. Ezután összeszámolná, hogy hányan tértek be a boltjába az akció felől érdeklődni az egyik, majd a másik szórólappal.
A következő lépés magától értetődő: azt a szórólapot fogja csak sokszorosítani és szétosztani több száz ember közt, amelyiknek nagyobb sikere volt a "tesztcsoportban".

Ha a leírtak felkeltették a figyelmét és Ön is szeretné maximálisra növelni weboldala hatékonyságát, akkor érdemes letöltenie a Párhuzamos tesztelés módszeréről szóló, technikai részleteket tartalmazó tanulmányunkat, melyet a következő linkre kattintva ér el: Tanulmány letöltése (A letöltéshez regisztráció szükséges).
A cikksorozat előző részeit a következő oldalon olvashatja el: Látogatottság mérés - avagy hogyan válhat rendkívül rövid idő alatt egy jövedelmező weboldal tulajdonosává.

Kulcsszavak: =internetmarketinghu

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének

A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.

2024. április 19. 16:59

Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban

Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.

2024. április 19. 13:24

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09