Üzembe állították a GÉANT-2 hálózat budapesti elosztó pontját
A GÉANT együttműködéshez, valamint a belföldi nagysebességű hálózat fejlesztéséhez és működtetéséhez kapcsolódó feladatokat itthon az NIIF Intézet látja el, 100%-os hálózati lefedettséget és innovatív szolgáltatásokat - videokonferencia, IP telefónia, szuper-számítástechnika, GRID rendszerek, IPv6, multicast stb. - biztosítva az ország valamennyi egyeteme és kutató intézete számára.
Az EU által támogatott GÉANT-2 a világ első számú, összetettségében egyedülálló hibrid hálózata, mely a szélessávú átvitel sebességének többezerszeresét elérő nemzetközi internetkapcsolatok biztosítása mellett lehetővé teszi a kutató és oktató központok ugyanilyen sebességű közvetlen összekapcsolását és információátvitelét is. A hálózat több mint 30 európai országra terjed ki és a világ számos más régióját is eléri, kielégítve a nemzetközi tudományos kapcsolatok legmagasabb igényeit. Alkalmazásával a Föld különböző pontjain - köztük Magyarországon az NIIF hálózatának segítségével - működő kutatási centrumok tudósai úgy működhetnek együtt, mintha azonos helyen dolgoznának. A GÉANT-2 a fizika, kémia, biológia, csillagászat, meteorológia, környezettudományok, orvostudományok és más kutatási területek különböző földrajzi régiókban tevékenykedő művelői között olyan információátadási lehetőséget biztosít, mely korábban elképzelhetetlen volt. Sok ezer kilométerre elhelyezkedő műszereket úgy használhatnak a tudósok, mintha ott állnának előttük, az egymástól igen nagy távolságra dolgozó kutatók közös munkáikat úgy végezhetik, mintha ugyanabban a szobában ülnének, a távoli információk hatalmas tömegéhez úgy juthatnak a másodperc törtrésze alatt hozzá, mintha azok saját számítógépükben volnának tárolva.
A GÉANT-2 hálózat - Európa érintett országainak mintegy felét lefedő - központi szegmense (Nagy-Britanniától Olaszországig, Portugáliától Csehországig) ugyancsak e hónapban áll üzembe, majd ezeket követi a további csomópontok üzembe helyezése. 2006 második felére végleg átveszi a GÉANT-1 hálózat helyét és szerepét a méreteiben, sebességében, komplexitásában, üzembiztonságában és funkcióit tekintve is új hálózati generációként üzembe álló GÉANT-2.
Kapcsolódó cikkek
- Networkshop 2007 - megkezdődött az informatikai konferencia Egerben
- GEANT2 - óriási előrelépés az európai kutatásban
- Kovács Kálmán: A verseny a információs szolgáltatások díjainak csökkenését eredményezi
- Az intelligens hálózatok világába invitálja a Networkshop résztvevőit a Cisco
- Networkshop 2005: magas színvonalú az akadémiai szféra informatikai infrastruktúrája
- Tovább bővült az országos videokonferencia rendszer
- NIIF: névtár rendszer és IP telefónia átadása
- Az NIIF Program videokonferencia projektjének átadása
- Synergon a Networkshop 2004-en
- A Cisco Systems a Networkshop 2004-en
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.