Mesterséges intelligencia integrálása a játékokba
A közelmúltig a mesterséges intelligencia kutatása és a játékfejlesztés külön világokat alkottak. A játékokban alkalmazott mesterséges intelligencia technológiák tudományos szemszögből kezdetlegesek voltak, míg a kutatási terület tudósai keveset tudtak a videojátékokról. Azonban az utóbbi időben a két közösség közeledni kezdett egymáshoz – összegzi a cikkben Michael Mateas, a Georgia Műegyetem (Georgia Institute of Technology) Kísérleti Játéklaboratóriumának alapítója.
Mateas szerint erre szemléletes példát nyújt az úgynevezett „first-person-shooter”, azaz a főhős szemszögéből játszódó, háromdimenziós akcióműfaj fejlődése. Korábban a zsáner játékaiban az ellenségek viselkedése előre megírt sablonokat követett: a főszereplő közeledtére előugrottak rejtekhelyükről, tüzet nyitottak, majd gyorsan újabb fedezék mögé bújtak. Néhány mai játékban azonban az ellenfelek rögzített forgatókönyvek helyett autonóm cselekvésre képesek. Így például meg tudják állapítani, hogy látjuk-e őket vagy sem, és ha megsebesülnek, fedezékbe húzódnak.
Arra is akad példa, hogy az akadémikus közeg kutatási célokra alkalmaz egyes kereskedelmi játékokat, például az Unreal Tournamentet, ám Mateas amellett érvel, hogy a legnagyobb lehetőségek a tudományos kutatások és a játékfejlesztés összekapcsolásában rejlenek. „A fontos technológiai problémák felismeréséhez a tartalom oldaláról is tudnunk kell gondolkodni, míg az új tartalomfejlesztési lehetőségek megértéséhez a technológiai hátteret is át kell látnunk” – foglalta össze.
Az új tudományos eredményekre épülő tartalomfejlesztés egyik legismertebb példája a Façade (Homlokzat) nevű alternatív videojáték, melyet Mateas és Andrew Stern, a Dél-Kaliforniai Egyetemen (University of Southern California) működő Kreatív Technológiák Intézetének kutatója fejlesztett. Az interaktív dráma játékosa vacsorameghívásnak tesz eleget egy jómódú fiatal pár, Grace és Trip lakásán, akikről kiderül, hogy kapcsolatuk válságban van. A történet végkifejletét az határozza meg, hogy a játékot a saját perspektívájából szemlélő főszereplő milyen társalgást folytat vendéglátóival. „Olyan tartalmi területekre szeretnénk elvinni a játékokat, melyet még nem fedeztek föl maguknak –egy új műfajt szeretnénk teremteni” – idézi Mateast a The Economist. Hasonló szemléletet tükröz az Electronic Arts és Steven Speilberg játékfejlesztési projektje, melyben a hangsúly egy érzelmi viszony kiépítésén van egy másik szereplővel. (A The Economist nyomán)
Forrás: Koine – az InfoPark Zrt. innovációs hírlevele
Kapcsolódó cikkek
- Erőszakos videójátékban szerepel egy angliai katedrális
- Innováció - És lőn világosság, vezeték nélkül
- Részletek az új Sony PSP-ről
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- Elektromos árammá alakítja a processzor-hőt egy új találmány
- Beszélő papírt fejlesztettek ki
- LAN parti ProCurve infrastruktúrán
- Magyar szakembereket keres a Crytek játékfejlesztő cég
- Kitiltja az Xbox Live-ról a csalókat a Microsoft
- Tökéletes, élethű grafika az új Asus grafikus kártyával
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...
Digitalizáció a KKV-knál - ahogy a mesterséges intelligencia látja
Manapság mindenki mindenről a ChatGPT-t kérdezi meg, úgyhogy - gondoltam - mi is kipróbáljuk, megnéztük, hogy milyen hírt írna a mesterséges intelligencia arról, hogy hol tart a digitalizáció Magyarországon a kis- és középvállalkozásoknál. Íme: