Dinamikusan nő az internet- és a videojátékok piaca
A globális hirdetési piac összértéke 6,2 százalékos bővülési ütem mellett a tavalyi 385 milliárd dollárról 2010-re 521 milliárdra növekszik. A legdinamikusabban fejlődő hirdetési felület továbbra is az internet marad, amely éves szinten 18,1 százalékos fejlődést produkálva 2010-re 52 milliárd dolláros összértéket érhet el - prognosztizálja a PwC. A szélessávú internet piaca pedig 11,9 százalékos ütem mellett 214 milliárd dolláros összértéket ér el az évtized végéig.
A videojátékok piaca 11,4 százalékos átlagos növekedési ütemmel 2010-re 46 milliárd dolláros összértéket fog elérni a tavalyi 27 milliárd dollár után.
A tavalyi év során a szerencsejátékok szegmense produkálta a második legmagasabb növekedési ütemet, 10,9 százalékot. A szerencsejátékokra kiadott összegek 8,8 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re 125 milliárd dolláros összértéket fognak elérni.
A televíziós műsorszórás szegmensének összértéke 8,3 százalékos növekedési ütem mellett 2010-re 230,3 milliárd dollárra emelkedik a tavalyi 154,4 milliárdról.
A digitális technológiák fejlődésének köszönhetően az elkövetkező öt évben a többcsatornás hirdetések térnyerése várható, és a mobiltelefonokra küldhető hirdetések egyre fontosabbá válnak.
A mozifilmek szegmensének átlagos növekedési üteme 5,3 százalék, amelynek eredményeként összértéke 2010-re 104 milliárd dollárra emelkedik.
A zeneiparban a digitális terjesztés és a mobiltelefonokra történő zeneletöltések terjedésével a fizikai formátumok folyamatosan veszítenek jelentőségükből. A szegmens 5,2 százalékos éves növekedés mellett 2010-re 47,9 milliárd dolláros összértéket ér el globális szinten.
A PriceWaterhouseCoopers által elkészített globális felmérés hetedik kiadása összesen 14 iparági szegmensről, öt régióban ad átfogó elemzést. A PricewaterhouseCoopers több mint 130.000 szakértővel a világ 148 országában van jelen.
Kapcsolódó cikkek
- Erőszakos videójátékban szerepel egy angliai katedrális
- Processzorok több ezer maggal
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Részletek az új Sony PSP-ről
- Az IT kiadások mind nagyobb részét költjük energiára és hűtésre
- Japánban ötszörösen alulmaradt a Playstation3 a Wii-vel szemben
- 122 millió európai az interneten
- Informatikai összefogás Észak-Magyarországon
- Sun: Környezettudatos-e a hazai informatika?
- Növekvő net-populáció egész Európában
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...