Üzleti Etikai Díj 2006
Az előző hat évben csak a Piac és Profit üzleti magazin felkérésére, s csak gazdasági szervezeteket tömörítő szövetségek, kamarák, érdekképviseleti szervezetek jelöltek tagságuk köréből az Üzleti Etikai Díjra. Idén maguk a vállalatok is jelölhették magukat, akik úgy érezték, hogy az üzleti életben etikus magatartást tanúsítanak.
A díj alapítói (László Ervin professzor a Budapest Klub elnöke és Demcsák Mária, a Piac és Profit üzleti magazin főszerkesztője) kibővítette az etikus üzleti magatartás szempontrendszerét a fenntartható fejlődés és a klímaváltozás hatásának csökkentése érdekében tettekre, mint alapvetően felelős magatartási megnyilvánulásra.
Soha nem tapasztalt mennyiségű jelölés érkezett, s abból, az előzetes szűrést végző Kontroll Bizottság javaslatára 17 céget kért fel a szervező, a Piac és Profit üzleti magazin, a pályázatra.
A pályázatokat a Budapest Klub magyar kuratóriumi tagjaiból, valamint az előző évek nyerteseiből összeállított zsűri értékelte, s négy vállalatnak, három kategóriában adta ki az Üzleti Etikai Díjat.
Multinacionális vállalat kategória: Pannon GSM Távközlési Zrt.
Nagyvállalat kategória: Béres Gyógyszergyár Zrt.
Kis- és középvállalat kategória, megosztott díj:
Kisvállalat: Gravoform Kereskedelmi és Szolgáltató Kft.
Középvállalat: Biopetrol Környezettechnikai Kft.
Az ünnepélyes díjátadásra az „E-Magyarország, e-kormányzat 2005” konferencia keretében kerül sor,
November 9-én este 7 órakor, Siófokon, a Hotel Azúrban.
A hét éve működő díj segít elterjeszteni a hazai gazdasági szereplők körében a társadalmi felelősségvállalás gondolkodásmódját, és környezetük jobb létét elősegítő cselekedetekre késztet minden olyan vállalatot, melyek rájöttek arra: saját boldogulásuk mások felemelkedésén, jólétének növekedésén is múlik.
Kapcsolódó cikkek
- Az Acer a PC piac harmadik legnagyobb gyártója
- Új pr munkatárs a Sakkomnál
- Sun díjak a hazai partnervállalatoknak
- A Dell cáfolja a kivonulást az LCD TV piacról
- Kmetty József és Csiszér Béla az idei Gyurós-díjasok
- Az Algotech a One on One Kommunikációt választotta
- Bonyodalmak a Telenor keleti részesedéseinél
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Kilép a Dell az LCD TV üzletágból?
- Az Avnet Romániában terjeszkedik
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.