Határok nélkül hódít piacot az M Factory
Az M Factory tartalom-portfoliója a nemzetközi és hazai hanglemezkiadók és filmforgalmazók által szolgáltatott tartalmak mellett saját tartalmakból is áll.
Felhasználói szokások, magyar piac
„A régiót tekintve a magyar, a cseh, a lengyel és a szlovén piac hasonlít leginkább egymáshoz, féléves-éves lemaradásuk van a nyugat-európai piacokhoz képest. Annak mérésére, hogy egy adott országban a felhasználók mennyire nyitottak és mennyire felkészültek (készülék és szolgáltatás választék szempontjából) a mobil telefon alapfunkcióján, a telefonáláson túl más szolgáltatásokat is igénybe venni, a voice/non voice (hang alapú/nem hang alapú) szolgáltatások aránya az egyik legkifejezőbb mérőszám. Hazánkban a nem hang alapú szolgáltatások igénybe vételének aránya 10-15 % a teljes bevételhez képest, míg Nyugat-Európában ez az érték már elérte a 15-25%-ot. Magyarország ugyanakkor élen jár a fejlesztésben: regionális szinten itt állítják elő a legtöbb mobiltartalmat, amelynek meghatározó részét teszik ki az M Factory saját fejlesztésű tartalmai” – mondta Malcsiner Péter, a Metacom Holding Zrt. vezérigazgatója.
„A magyar piacon félévente-évente jelennek meg új szolgáltatások, amelyek biztosítják a piac folyamatos növekedését. A korábban említett technológiai lemaradottságot jól érzékelteti, hogy az a technológia, ami a nyugatabbra fekvő országokban már elavultnak számít, az Magyarországon még érett-hanyatló állapotban van. További érdekessége a hazai piacnak, hogy a telefonálásra fordított kiadások a jövedelmekhez képest arányaiban lényegesen magasabbak, mint Nyugat-Európában” – tette hozzá Malcsiner.
Magyarországon egyelőre jellemzően inkább telefonálásra használjuk a készüléket, mintsem 3G-s szolgáltatások igénybevételére. Ennek egyik legfőbb oka, hogy a magyar piacon használt mobiltelefonok technológiája még nem elég fejlett a 3G-s szolgáltatások igénybe vételére.
A régióban kiemelkedően magas a rajzfilm-letöltések száma: rendkívül népszerűek a rajzfilmes háttérképek, és a rajzfilm-slágerek mint csengőhangok. A retro-rajzfilmes tartalmak Magyarország és a régió mellett még Németországban igen népszerűek, ugyanakkor Angliában például érdektelenek. A szláv országokban – amelyek egyébként a magyar piachoz képest némi lemaradást mutatnak – a csengőhang letöltésekben a népzenék a legnépszerűbbek.
Tőlünk nyugatabbra fekvő országokban – a magyar piachoz képest – számszerűleg több mobiltartalmat töltenek le, különösen igaz ez a csengőhangokra és a teljes zeneszámok letöltésére.
Általában minden országra jellemző, hogy a külföldi tartalmakkal szemben a hazai tartalmak száma igen magas, a teljes adatforgalom 60 százalékát teszik ki.
Kapcsolódó cikkek
- Saját közösségi portált indít a Coca-Cola a MySpace ellen
- Egy hónap alatt 5 millió új GSM-előfizető Indiában
- Fizetni vagy nem fizetni – ez itt az info-kérdés
- KSH: az első negyedévben nőtt a széles sávú internet előfizetés
- Pendrive microSD-ből: Egyszerű másolás mobilról PC-re
- Új tarifacsomagokkal havi 1000 percet ajándékba ad a Pannon
- Még egyszerűbb SMS-ben lottózni
- Nem a felhasználókon múlik az adatalapú mobiltelefonos szolgáltatások lassú terjedése
- Sikeres mobilhívás a világ tetejéről
- Bluetooth-os karkötő jelzi a beérkező hívásokat
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.