Tíz közül két európai háztartásban található nagy képernyős tévékészülék
Az Európai Unióban a háztartások túlnyomó többsége (77 százalék) még mindig hagyományos tévékészüléket üzemeltet otthonában. Ugyanakkor nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a kizárólag nagy képernyős tévével rendelkező háztartások aránya az Európai Unió 25 országában öt százalék, és a 25 EU-állam háztartásainak 15 százaléka nagy képernyős és hagyományos készüléket is üzemeltet otthonában.
A hagyományos televíziók elterjedtsége rendkívül magas, különösen Görögországban, Spanyolországban és Cipruson (98 százalék). A hagyományos televíziók használata a Cseh Köztársaság (90 százalék) kivételével valamennyi új tagországban meghaladja a 25 EU-tag 91 százalékos átlagát. Kevesebb hagyományos tévékészüléket használnak Belgiumban (84 százalék) és Luxemburgban (85 százalék). Ami a nem európai uniós tagországokat illeti, a hagyományos tévék használata Törökországban és a ciprusi török közösségben (98 százalék), illetve Horvátországban (95 százalék) is magas. A bulgáriai és romániai eredmények az EU 25 tagállamának átlagához közelítenek.
Megfigyelhető volt, hogy összességében kevesebb hagyományos tévékészülék található Belgiumban (84 százalék) és Luxemburgban (85 százalék). Úgy tűnik azonban, hogy ezekben az országokban több olyan háztartás van, amelyben kizárólag nagyképernyős televízió található.
Azokban az országokban, ahol magasabb a legalább egy nagy képernyős tv-készülékkel rendelkező háztartások aránya – az Egyesült Királyság, Írország, Hollandia, Olaszország, Svédország, Finnország és Dánia – ez a jelenség annak tudható be, hogy mindkét technológiát használják a háztartásokban.
Marita Carballo, a TNS Polling & Social globális vezetője így nyilatkozott az eredményekről: “Érdekes, hogy Európában milyen mértékben elterjedt a televíziózás: az európai háztartások mintegy 100 százaléka legalább egy tv-készülékkel rendelkezik. Megfigyelhető a nagy képernyős technológia terjedése; ennek éllovasa az Egyesült Királyság és Írország, ahol tízből öt, illetve tízből négy háztartás legalább egy nagy képernyős készülékkel rendelkezik.”
Kapcsolódó cikkek
- A T-Mobile is idő előtt bevezeti az alacsonyabb roaming díjakat
- A Pannon határidő előtt bevezeti az EU új roaming-tarifáit
- Felére csökkenhetnek augusztustól a roaming tarifák
- Hardverfejlesztésbe kezdett a DivX
- Szeptember 17-én dől el a Microsoft-EU per
- 122 millió európai az interneten
- Növekvő net-populáció egész Európában
- Digitális tévézés notebookon - a belső tunerkártya előnyei
- Az EU hadat üzen a kiberbűnözésnek
- Európai kérdőjelek a Google adatfelhasználási gyakorlata körül
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Bridgestone abroncsokon gurul a Maserati első teljesen elektromos SUV-ja
A prémium gumiabroncsok és fenntartható mobilitási megoldások terén világszinten vezető Bridgestone-t választotta a Maserati, hogy egyedi 20"-os gumiabroncsokat fejlesszen első teljesen elektromos SUV-ja, a Maserati Grecale Folgore számára.
A Sony 4 győzelmet ünnepel a 2024-es TIPA Awardson
A Sony büszkén jelenti be, hogy a nagyhírű Technical Image Press Association ismét négy TIPA-díjjal ismerte el a Sony teljesítményét és innovációját. Idén a Sony többek között a "LEGJOBB PROFESSZIONÁLISABB HYBRID KAMERA" elismerést kapta az Alpha 9 III és a "LEGJOBB APS-C EXPERT KAMERA" címet az Alpha 6700 számára.
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.