Óriási érdeklődés mellett debütált a Wii Amerikában

Milkovits Gábor, 2006. november 20. 20:01
Több ezren álltak sorba a Nintendo új Wii játékkonzoljáért szerte Amerikában a vasárnapi piaci premier napján.
Helyszíni tudósítások szerint a két fő helyszínen, New York-i Times Square-en lévő Toys „R” Us videojáték-üzlet előtt mintegy ezren, a hollywoodi Universal City Walk bevásárló- és szórakoztató-központban található GameSpot boltnál pedig legalább 900-an várták a Nintendo új játékkonzoljának árusítását. Éjfélkor New Yorkban a legelső készüléket egy Isaiah „Triforce” Jackson nevű megszállott rajongó vehette birtokába, aki az esemény tiszteletére fekete bőr Nintendo kabátot és „Legend of Zelda” pólót öltött magára. A Nintendo nem közölte, hogy pontosan hány darab Wii konzolt tartalékolt az amerikai startra, a japán premierre mindenesetre 400 ezret készített elő, szemben a csupán 100 ezer Sony PS3-mal.

A Wii Japánban december 2-án, Európában pedig 8-án kerül forgalomba, 249 eurós áron. Ami a relatív olcsóságot illeti, a kétféle Xbox 360 ára jelenleg 299 és 399 euró, a szintén kétfajta Sony PS3-é pedig a halasztott márciusi premierkor előreláthatólag 499 és 599 euró lesz. A Nintendo a 2006-os ünnepi bevásárló szezonban hozzávetőlegesen 4 millió Wii játékkonzolt tervez értékesíteni világszerte, ami kétszerese a Sony PS3 előirányzatának.

A Nintendo következő generációs konzolja úgy tud olcsóbb lenni a rivális termékeknél, hogy teljesítménye kisebb, illetve nincsen ellátva annyiféle újdonságnak számító funkcióval, mint például a Sony PS3. A Nintendo a látványos technikai újítások helyett inkább a minél jobban kidolgozott, minél több fogyasztói réteget megcélzó, és minél sokoldalúbb játékprogramokat tekinti kulcsfontosságúnak a konzol sikere szempontjából. Kiemelhető még a Wii-vel kapcsolatban az egykezes, mozgásérzékelős távvezérlő, amely alapvetően átértelmezheti a videojátékok eddig megszokott vezérlését.
Kulcsszavak: konzol Nintendo

Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Az ABB E-mobility a SMART márkájú villanyautót vásárlók otthonában kínál járműtöltési megoldást

A járművezetők régóta élhetnek azzal a lehetőséggel, hogy a járművüket már a vásárlás helyszínén testre szabhatják. Az új, prémium kategóriás, intelligens, teljesen elektromos hajtású SMART autómárkával ezt a választási lehetőséget és rugalmasságot most az otthoni töltő telepítésére is kiterjeszthetik, és az ABB E-mobility által nyújtott otthoni fulfillment (rendelésteljesítési) szolgáltatásnak köszönhetően könnyedén megszervezhetik a telepítést.

2024. március 25. 10:28

Átadták Magyarország legnagyobb autótöltő állomását

A Metrodom, a Smart Digital és a KIA  közös Metrodom IN/Charge esemény keretében adta át Magyarország eddigi legnagyobb autótöltő állomását a Metrodom River mélygarázsában. A lakópark több ütemben fejlesztett töltési infrastruktúrája összesen 336 EV autó töltésére lesz képes világviszonylatban is kiemelkedő technológiai teljesítménnyel.

2024. március 23. 13:55

Erősödő partnerség a BMW-vel

Az Állam- és Jogtudományi Kar, valamint a Gazdaságtudományi Kar csatlakozásával bővült a BMW és a Debreceni Egyetem közötti stratégiai együttműködési megállapodás. A szerződésmódosítást kedden írták alá az egyetem és az autógyár vezetői.

2024. március 21. 14:43

A Continental nyári gumiabroncsa elnyerte az Auto Bild legjobb értékelését

A Continental PremiumContact 7 abroncsa „Példás" minősítést nyert el a német Auto Bild szaklap által legutóbb közzétett teszten (24/03/07. szám), melyen 54 másik nyári autógumit vizsgáltak. A 205/55 R 16 méretű nyári modelleket egy VW Golf VIII-on tesztelték. Az Auto Bild szerkesztői értékelésükben a következőket írták a PremiumContact 7-ről: „Prémium futófelületi mintázat, példaértékű teljesítmény vizes és száraz úton egyaránt, a legrövidebb vizes és száraz féktávolság, jó futásteljesítmény". A Continental Uniroyal márkájú RainSport 5 abroncsa „kielégítő” minősítést kapott a vizes időjárási körülmények között tanúsított tulajdonságainak köszönhetően.

2024. március 19. 14:43

Együtt száguld az autóipar és az SAP a digitális jövő felé

Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra. 

2024. március 18. 09:56

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05