A Magyar Telekom és a társadalmi felelősség
A vállalatok társadalmi felelősségvállalására vonatkozó elszámoltathatóságot elemző Accountability Rating egy nemzetközi módszertan, az AccountAbility non-profit szervezet és a világ egyik legjelentősebb CSR tanácsadó cége, a csrnetwork közös kezdeményezése. Alapvetően a világ legnagyobb vállalatainak (Fortune Top 50) társadalmi felelősségvállalását rangsorolja szigorú szempontok szerint; és idén először a globális licencnek megfelelően három helyi lista is készült: Magyarországon, Dél-Afrikában és Oroszországban. A magyarországi felmérést a Braun&Partners készítette, a CEU Business School stratégiai támogatásával.
Az Accountability Rating elsődleges céljai, hogy a vállalatok megértsék a környezetükre kifejtett hatásaikat és a társadalom elvárásait, folytassanak párbeszédet külső és belső érintettjeikkel, valamint a párbeszédek eredményeit építsék be a stratégiájukba és mindennapi működésükbe, ezáltal lehetőséget kapjanak az egymástól való tanulásra, hogy javítsák elszámoltathatóságukat és teljesítményüket.
Fertetics Mandy, a Braun & Partners munkatársa elmondta, hogy a hazai felmérésben a 26 legnagyobb árbevételű hazai cég és az 5 legnagyobb mérlegfőösszegű bank teljesítményét vizsgálták. Az Accountability Rating – így ennek megfelelően a hazai felmérés is – hat terület (stratégia, vállalatirányítás, teljesítményértékelés, érintettek bevonása, nyilvános közzététel, tanúsítás/hitelesítés) alapján értékeli a vállalatokat. Az ARH2006 eredményei alkalmasak a magyar vállalatok teljesítményének nemzetközi összehasonlítására, illetve a magyar piac fejlettségének vizsgálatára a globális vállalatok teljesítményének tükrében.
A hazai rangsor élén a Magyar Telekom áll, 52%-os eredménye a globális listában a 10. helynek felel meg. (Az utolsó helyezett 0%-ot ért el!) A vizsgálat 31 cég átlagos eredménye 17%, ami lényegesen elmarad a globális értékelés 34%-os átlageredményétől. A nemzetközi értékelés során elért legjobb eredmény 72% volt.
A társadalmi szerepvállalást sokan a szponzorálással, a kultúra, a sport vagy a rászoruló rétegek támogatásával azonosítják – mondta Fertetics Mandy. A listavezető teljesítményét értékelve hozzátette: „A Magyar Telekomnál is megtaláljuk a szokásos szponzorálási elemeket, ugyanakkor a vállalat túllép a megszokott sémákon, és saját tevékenységi körében, az infokommunikáció területén is igyekszik a feltárni és lehetőségei szerint orvosolni a társadalmi problémákat. Jellemző példa erre, hogy megjelenik szóhasználatában a digitális szakadék fogalma, és ennek áthidalására célokat fogalmaz meg és programokat kezdeményez.”
A most elért eredménynek mély gyökerei vannak. Nagy Bálint, a Magyar Telekom kommunikációs igazgatója elmondta, hogy még a Matáv neve alatt – az országban elsőként – tudatosan építették be a vállalat stratégiájába és szervezetébe ezt a szemléletmódot. Ezt jól tükrözi, hogy 1988-ban létrehozták a Társadalmi szerepvállalás osztályt. „Felismertük és azóta is őszintén valljuk – hangsúlyozta Nagy Bálint –, hogy a vállalatoknak, különösen a nagyobbaknak az alaptevékenységük színvonala ellátása mellett felelős társadalmi szereplőként is kell viselkedniük. Az elmúlt évek alatt ez a fogalom rengeteget tágult. Az általánosan ismert szponzorálás mellett éppúgy megjelenik benne az alkalmazottakkal való bánásmód, mint a társadalmi tolerancia és szolidaritás, vagy a természeti környezetre való odafigyelés. Természetesen büszke vagyok, és nem elsősorban a most számszerűen is kimutatott elsőségünkre, hanem arra, hogy e tevékenység jelentőségét évekkel korábban felismerve útmutató szerepet vállaltunk Magyarországon, és részünk van abban, hogy az egykor még csupán teóriaként ismert társadalmi felelősségvállalás ma az üzleti közgondolkodás részévé vált.”
Kapcsolódó cikkek
- Nőtt a Magyar Telekom eredménye a harmadik negyedévben
- Legjobb Munkahely címet nyert a Magyar Telekom
- Kibővült élménycsomag Telekom előfizetőknek
- A Magyar Telekom 500 munkavállaló elbocsátását tervezi
- Négy cég egyesítésével megalakul hazánk vezető infokommunikációs vállalata
- Együttműködik a Magyar Telekom és a Xerox
- A Magyar Telekom eladja az államnak a Pro-M Zrt. 100%-át
- Magyar Telekom: közel két és félszeresére nőtt a nettó eredmény
- Új irányítási struktúráról döntött a Magyar Telekom Igazgatósága
- Magyar Telekom: nagyobb bevétel, kisebb eredmény az első negyedévben
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.