Az okos marketinges tudja mivel e-mailezik

forrás Prim Online, 2006. november 28. 11:05
Ma már a legtöbb vállalat életében jelentős szerepet tölt be az e-mail alapú ügyfél kommunikáció. Azonban még a szakemberek közül is csak kevesen ismerik és használják - megfelelő alkalmazás hiányában - az ágazatban rejlő további lehetőségeket. Mai cikkünkben bemutatjuk azokat a szempontokat, melyek segítségével biztonsággal kiválaszthatók az ügyfél kommunikáció automatizálására és hatékonyságának javítására alkalmas eszközök.
Az e-mail megjelenése és elterjedése örökre megváltoztatta a kapcsolattartás módját. Ez az eszköz hihetetlen sebességgel veszi át a hagyományos eszközök helyét a vásárlókkal, partnerekkel, szállítókkal és alkalmazottakkal történő kommunikációban.

Az egyes cégek folyamatosan azon töprengenek, hogy miként tudnák kihasználni a médiumban rejlő hihetetlen lehetőségeket. Arra már mindannyian rádöbbentek, hogy az e-mail, üzleti folyamatokba történő beépítésével, jóval több előnyre tehetnek szert, mint egy egyszerű költségcsökkentés. Ha egy vállalat okosan használja fel az e-mail-ben rejlő potenciálokat, akkor forradalmasíthatja ügyfél kommunikációját, erősítheti a márkahűséget és növelheti bevételeit. Az e-mail, ezenkívül elősegítheti az üzleti folyamatok modernizálását is - a nagyobb hatékonyság és profit érdekében.

A konklúzió egyértelmű: napjaink okos vállalkozói szakértővé kell, hogy váljanak az üzleti kapcsolatkezelés területén. Akik ismerik az e-mail alapú kommunikáció kialakításához szükséges alkalmazásokat, eszközöket, jelentős versenyelőnyre tehetnek szert a többiekkel szemben.

Miről ismerhető fel a megfelelő üzleti célú e-mail szoftver? Az alábbiakban bemutatunk öt olyan tényezőt, melyek segítséget nyújtanak a döntésben.

1. Integráció

Alapvető szabály, hogy az e-mail infrastruktúrát kell az üzlethez igazítani, nem pedig fordítva. A helyes alkalmazás szorosan kapcsolódik a háttér adatbázisokhoz és üzleti folyamatokhoz, elősegíti a releváns, személyre szabott kommunikációt és az azonnali válaszadás lehetőségét – amit a vásárlók napjainkban már el is várnak. Azok az idők már rég elmúltak, amikor az e-mail infrastruktúra fejlesztését „kívülállóként” lehetett kezelni, mely nincs közvetlen kapcsolatban sem az alapvető fogyasztói adatokkal, sem a vállalkozás egyéb területeivel.
Sok cég még ma is úgy bonyolítja üzleti kommunikációját, hogy kimásolja ügyfelei e-mail címét az egyszerű levelező programba és onnan küldi el üzeneteit. Holott ha megfelelő e-mail alkalmazással rendelkezne, akkor egy üzenetküldés rendkívül rövid idő alatt lebonyolódna, hisz csak begépelné az üzenetet és egy mozdulattal elküldhetné az összes meglévő e-mail címre. Ezzel rendkívül sok időt és energiát spórolna meg, pláne, ha jelentős számú az ügyfélköre.

2. Teljesítmény

Noha egy megfelelő alkalmazás sokkal erőteljesebb, mint az ingyenes megoldások, a teljesítmény mégsem ítélhető meg egyszerűen csak a „puszta erő” alapján. Napjaink környezete okos és célzott levélküldést vár el. Olyan e-maileket, melyek alkalmazkodnak az adott üzlet különböző vásárlói szegmenseihez, márkáihoz vagy üzleti egységeihez. Fontos, hogy a szegmentáláson kívül a platform alkalmas legyen a különböző marketing ötletek internetes alapú megvalósítására is, kihasználva az e-mail-ben rejlő potenciálokat, mint az automatizálhatóság és az időzíthetőség.

A fenti példánál maradva, a levélküldő cég akár különböző témájú leveleket is készíthet a különböző érdeklődésű ügyfelek számára, mely érdeklődési kör természetesen már előre rögzítésre kell, hogy kerüljön az ügyfél adatbázisban. Ebben az esetben sem tart sokkal tovább a kommunikáció lebonyolítása és mégis minden vásárló a számára legrelevánsabb üzenetet kapja „kézhez” egy sablon levél helyett.

3. Láthatóság

A legtöbb vállalkozás (még azok is melyek külsős megoldásokkal dolgoznak) vakon tapogatózik, amikor az e-mail kiküldés eredményeit próbálja elemezni. Fogalmuk sincs róla, hogy a levelek kézbesítésre kerültek avagy sem és ennek eredményeként nem tudják megtisztítani vagy további célokra felhasználni listájukat. Gyakran még a vállalatok legfontosabb részlegei – mint például az ügyfélszolgálat – sem tudnak arról, ha kiküldésre került egy levél. Egy megfelelő e-mail szoftver biztosítja a mért eredmények láthatóságát, a problémák felismerését és kijavítását és sokkal hatékonyabb kapcsolatot biztosít az e-mail címzettjeivel is.
A fenti szempontnak leginkább az internet alapú e-mail alkalmazások felelnek meg. Az ilyen szoftverek a belépési adatok megadása után bárhol használhatók, ahol internetes kapcsolat létezik. Minden olyan munkatárs megtekintheti - akár egyidejűleg is, az egyéni azonosítója használatával - a vállalat kommunikációját, akinek erre jogosultságot adtunk.

4. Hírnév

Az e-mail küldő hírneve (kiléte) mindig nagy hatással van az e-mail eredményességére. A jó hírnév fenntartása a következő „praktikákra” vezethető vissza, melyek megléte gyakran alkalmazásfüggő:
-    személyre szabott tartalom a releváns üzenetekért (címzett nevén szólítása)
-    küldés saját e-mail címről (a feladónál a cég neve szerepel, nem pedig, az e-mail szolgáltatást nyújtó cég neve)
-    ismételt feliratkozás kiszűrése (egy e-mail cím csak egyszer szerepeljen a listán)
-    leiratkozások automatikus kezelése (ne küldjünk levelet annak, aki már lemondta)
-    visszapattanó levelek kezelése a lista tisztaságáért (hibás, nem létező e-mail címek kiszűrése)

A megfelelő szoftver magában foglalja a fenti mechanizmusokat melyek segítségével megalapozható és fenntartható a jó hírnév – mely tényező elengedhetetlen fontosságú a cég sikereihez.

5. Rugalmasság

A megfelelő eszköz használatával azonnal alkalmazkodhatunk a váratlan eseményekhez is. Napjainkban az üzleti igények és a piaci elvárások rendkívül gyorsan változhatnak ezért az e-mail infrastruktúrának rugalmasnak kell lennie, hogy üzleti folyamataink minden körülmények között akadálytalanul működjenek. Ha ezt képesek vagyunk biztosítani, akkor erősíthetjük fogyasztóink elkötelezettségét és új bevétel-forrásokra tehetünk szert. Ha a „vészhelyzetekre” megfelelően reagálunk, akár elhódíthatjuk konkurenciánk piacának egy részét is.
Tegyük fel úgy döntünk, hogy egy oktató e-mail sorozatot indítunk hírlevél olvasónk részére, mely leveleket automatikusan, előre beállított időpontokban kapják meg az arra jogosultak. Időközben azonban új olvasók is regisztrálnak a hírlevelünkre. Ebben az esetben egy megfelelő tulajdonságokkal bíró szoftver úgy kezeli a helyzetet, hogy az új olvasók számára az első résztől kezdi meg az e-mail sorozat kiküldését, nem pedig onnan, ahol éppen a „többiek” tartanak. Jóllehet egy, a céloknak nem megfelelő alkalmazás vagy kihagyja az új olvasókat ebből a marketing akcióból vagy akkor és azt a részt juttatja el hozzájuk, amikor és amelyet a régi olvasók a soron következő időpontban kapnának.

Azok a cégek, akik még ma befektetnek a megfelelő e-mail alkalmazásba, már holnaptól sokkal jobb üzleti eredményekre számíthatnak, amit a jövő majd még inkább igazol számukra. Az első, valóban „e-mail képes” vállalatok már készen állnak a nagy nyereségre. Akik azonban csak utolsóként élnek a lehetőséggel, lehet, hogy mindent elveszítenek.

Forrás: www.internet-marketing.hu

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Innováció a légi szállítmányozásban

A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.

2024. április 24. 19:50

Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat

A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor. 

2024. április 24. 14:46

Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI

Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.

2024. április 24. 13:11

Újabb húszezer laptopot szállít a Delta Systems Kft. az iskoláknak

A tavaly őszi szállítás után idén újabb, csaknem 20 ezer laptopot kapnak Békés, Jász-Nagykun-Szolnok, Baranya és Somogy vármegye diákjai a Delta Systems Kft. közreműködésével mintegy 4 milliárd forint értékben. A Klebelsberg Központ nevében eljáró Digitális Kormányzati Ügynökség (DKÜ) a csaknem húszezer darab notebook beszerzésével kapcsolatos közbeszerzés nyerteseként nevezte meg a Delta Systems Kft. vezette konzorciumot, mellyel a négy vármegye tanulói számára biztosítják a digitális oktatáshoz való egyenlő hozzáférés feltételeit. 

2024. április 24. 10:12

Együttműködésre lép a CETIN Hungary és a Pécsi Tudományegyetem

A független, integrált távközlési infrastruktúra-szolgáltató CETIN Hungary Zrt. és a Pécsi Tudományegyetem Műszaki és Informatikai Kara a jövőben három kiemelt területen működik együtt: a kiberbiztonsági szolgáltatások fejlesztésében, a kutatás-fejlesztési tevékenység színvonalának további emelésében, illetve az építőiparban egyre elterjedtebb és ismertebb építményinformációs modellezéssel (BIM) kapcsolatos kölcsönös tudástranszferben.

2024. április 23. 16:21

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Ingyenes digitális platform segít a tanároknak és diákoknak az érettségire való felkészülésben

2024. április 20. 11:36

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50