A Samsung az első a tv-piacon

Milkovits Gábor, 2006. november 29. 07:17
A DisplaySearch piackutató adatai szerint az idei harmadik negyedévben a Samsung adta el a legtöbb, ötmilliót meghaladó mennyiségű televíziót világszerte.
A dél-koreai elektronikai cég ezek szerint naponta mintegy 50 ezer tv készüléket értékesít, az összesített 5 millió pedig a negyedév során eladott összes televízió 11,2%-át jelenti. Mivel a Samsung portfóliójában fontos helyet foglalnak el a drágább modellek, bevételei alapján a gyártó 15,2%-os piaci részesedéssel rendelkezik. Mindeközben a Samsung fő riválisa, az LG mindkét mutató terén visszaesést volt kénytelen elkönyvelni. Szakértők szerint a cég fő erőssége abban rejlik, hogy pénzügyi stabilitása révén képes jelen lenni az összes kategóriában, a hagyományos katódsugaras képcsöves készülékektől a plazmatévéken át az LCD modellekig, míg versenytársai többnyire kénytelenek választani, kockáztatva azt, hogy átmenetileg vagy hosszabb távon esetleg rossz lóra tesznek. A Samsung előnye ugyanakkor csak alig pár százalékpontos; az őt követő négy gyártó mindegyike 10% körüli részesedéssel rendelkezik. 

A globális televízió-piac 7%-kal növekedett az előző negyedévhez viszonyítva, elsősorban az erős amerikai és kínai keresletnek köszönhetően. Európában és Japánban ugyanakkor 17%-kal kevesebb tévét vásároltak a vizsgált időszakban, mint egy évvel korábban. Az öreg kontinensen ráadásul komoly eladatlan készletek maradtak a vártnál kevesebb tévé vásárlását ösztönző nyári foci vb után. A televíziók átlagára az LCD és a plazma modellek előretörésének köszönhetően 25%-kal magasabb, mit egy évvel ezelőtt, ugyanakkor az előző negyedévhez képest már 3%-kal alacsonyabb, 548,25 dollár.
Kulcsszavak: +céginfo TV Samsung

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Facility managementben erősít az ICON

Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.

2024. április 17. 18:09

Új korszak az elektromobilitásban

A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is. 

2024. április 17. 16:28

Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit

Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi. 

2024. április 17. 14:50

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09