A France Télécom 22 ezres leépítést tervez
A költségcsökkentés végett munkahelyeinek egy részét évek óta fokozatosan megszüntető France Télécom-ot eddig kizárólag közös megegyezéssel hagyták el munkatársai.
A Libération értesülése szerint a 2008-ig tervezett 22 ezres létszámcsökkentés magába foglalja a nyugdíjba vonulók állásainak megszüntetését (4800 fő) és a franciaországi foglalkoztatottak egy részének átirányítását köztisztviselői munkakörökbe, önkormányzati titkárnőtől matematikatanárig (4500 fő).
A 2005 végén 121 ezer embert foglalkoztató France Télécom a 22 ezres leépítés mellett hatezer állást kínál új tehetségeknek és 2008 végére 105 ezerre tervezi munkatársainak számát.
A lapnak nyilatkozó szakszervezeti vezetők elítélték, hogy a minden lehetséges csatornán kiszivárogtatott információkkal a félelem hangulatát teremtette meg a vezetőség, és így próbálja a még tanácstalanokat önkéntes távozásra bírni. A lap megkeresésére a France Télécom visszautasította a vádakat. A vezetőség álláspontja szerint még korai lenne az idei évre vonatkozó létszámcsökkentés számadatait véglegesíteni.
A legnagyobb európai távközlési vállalalt, a Deutsche Telekom 2008 után nem tervez újabb létszámcsökkentést, ezért cserébe azonban azt várja az alkalmazottaktól, hogy fogadják el bérük mérséklését és a munkaidő meghosszabbítását. - A magas személyi kiadások Németországban lehetetlenné teszik, hogy ugyanolyan számú alkalmazottat változatlan körülmények mellett foglalkoztassunk - mondta a cégcsoport személyzeti igazgatója, Heinz Klinkhammer október végén. A szolgáltatási ágazatban - véli a cégvezetés – a javadalmazás akár 50 százalékkal is meghaladja az ágazati világátlagot, így az érintett munkahelyek csak akkor őrizhetők meg hosszú távon, ha sikerül a bér- és javadalmazási rendszert következetesen piaci szinten tartani. Ha a bérszínvonal nem csökken, Klinkhammer a szolgáltatási egység eladását helyezte kilátásba. A Deutsche Telekom jelenleg egységes, úgynevezett szolgáltatási ágazatba akarja összevonni és kiszervezni a vezetékes szolgáltató T-Com és Callcenter részlegét.
A Deutsche Telekom a tíz évvel ezelőtti privatizációja óta mintegy 100 ezer alkalmazottját bocsátotta el. A jelenleg futó takarékossági program 2008-ig további, mintegy 32 ezer munkahely megszüntetését irányozza elő Németországban.
Kapcsolódó cikkek
- A Deutsche Telekom 1,4 milliárd eurót adna a holland Orange-ért
- Negyedik hetében a sztrájk a Deutsche Telekomnál
- A dolgozók jelentős része sztrájkolt a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- Nincs elmozdulás a Deutsche Telekomnál
- A ver.di elutasította Deutsche Telekom vezetésének újabb ajánlatát is
- Sztrájk a France Telecomnál a tervezett létszámcsökkentések miatt
- Az oroszok keresik a beszállás lehetőségét a Deutsche Telekomba
- Már politikusok is követelik a Deutsche Telekom-konfliktus megoldását
- Kedden 16 ezren sztrájkoltak a Deutsche Telekomnál
- Kiszélesedett a sztrájk a Deutsche Telekomnál
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.
A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt
Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.
Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!
Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.
Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással
A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.