2007 februárjában csökkennek a mobil végződtetési díjak

forrás Prim Online, 2007. január 1. 20:00
A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) Tanácsa nem fogadta el a szolgáltatók által benyújtott költségmodelleket és kihirdette a 2007. február 2–től érvényes mobil végződtetési díjakat. Eszerint a Magyar Telekom/T-Mobile-nak a hálózatába irányuló vezetékes és mobil hívások végződtetési díját a jelenlegi átlagosan 27,17 Ft/percről 23,17 Ft/percre, a Pannonnak percenként 29,44 Ft-ról 24,44 Ft-ra, a Vodafone-nak pedig 32,61 Ft/percről 26,16 Ft/percre kell csökkentenie, jelentette be az NHH.
Az NHH a következő három évre szóló határozatával kiszámíthatóvá és átláthatóvá teszi a piaci folyamatokat, és fokozatosan megszünteti a jelentős piaci erejű szolgáltatók által alkalmazott díjak közötti különbséget, mondta Pataki Dániel, az NHH elnöke. Mint mondta, az NHH folytatja a végződtetési díjak 2005-ben megkezdett következetes csökkentését és ezzel teret ad a vezetékes- és mobiltelefon-szolgáltatás fogyasztói árának további mérséklődéséhez.

Az NHH Tanácsa október elején tette közzé határozatát, amelyben kimondta, hogy 2009 január elsejére három lépésben mindhárom magyarországi mobilszolgáltató hálózatában költségalapú szintre kell csökkenteni a szolgáltatók közötti elszámolás alapját jelentő nagykereskedelmi végződtetési díjat.

A Tanács októberi határozata alapján a szolgáltatóknak 40 nap állt rendelkezésükre, hogy beadják saját költségmodelljüket, bizonyítandó, hogy költségalapú díjuk eltér a Tanács által megállapítottól.

A napszaktól független költségalapú végződtetési díj az NHH költségmodellje szerint percenként 16,84 Ft.

A három szolgáltató közül saját modellt a T-Mobile és a Vodafone adott be, de ezeket a Tanács szakmai hibák miatt nem tudta elfogadni, így az októberben már jelzett díjakat hirdeti ki a mostani ármegállapító határozatával.

A végződtetési díjak 2007. február 2-án, majd ezt követően 2008. és 2009. január elsején csökkennek. Az NHH Tanácsa által megállapított költségalapú díj alapján a Magyar Telekom/T-Mobile-nak minden alkalommal 14,74 százalékkal, a Pannonnak 16,99 százalékkal, a Vodafone-nak pedig 19,77 százalékkal kell csökkentenie a hálózatában alkalmazott végződtetési díjat.


 
Kulcsszavak: tarifa mobilszolg jog NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat

Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.

2024. április 19. 11:50

Megjelent a világ első unalmas telefonja

A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.

2024. április 18. 13:15

Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás

Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját.  Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt. 

2024. április 15. 13:02

Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól

A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.

2024. április 11. 11:38

A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója

A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.

2024. április 10. 21:07

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09