Próbaper: 1650 milliárd dollárra perel a RIAA egy orosz MP3 oldalt

Kiss Ádám Zoltán, 2007. január 5. 20:20
A billió dolláros per egy orosz zeneletöltő oldal ellen indították, dalonként 150 ezer dollárt követelve, az MP3 letöltő már be is jelentette, hogy zavartalanul folytatni fogja működését.
Az Amerikai Hanglemezkiadók Szövetsége (RIAA) keresetet nyújtott be az AllofMP3.com és allTunes.com oldalakat üzemeltető, Mediaservices nevű orosz vállalat ellen, a per mögött Arista Records, a Warner Bros. Records, a Capitol Records és a UMG Recordings áll, mint a szövetség tagjai. Az orosz cég letöltések valós bevétele nem ismert, és ezt az adatot a RIAA sem közli, a kártérítés összege egy átlagolt elméleti számításon alapszik, és a számok láttán nyilvánvalóan elrettentő célú próbaperről van szó. Ez az első alkalom, hogy kelet-európai - ázsiai oldal ellen tényleges per indul ilyen volumenben. A beadvány alapján csak a 2006 júniusa és októbere közötti forgalmi adatok alapján kérnek kártérítést, dalonként 150 ezer dollárt, 11 millió letöltéssel számolva. Az ilyen jellegű eljárások számos jogi kérdést vetnek fel, ahogy ebből az esetből is látszik. A pert a New York-i bíróságon kezdeményezték, így az orosz cég egy meg nem nevezett vezetője már be is jelentette, hogy az eljárást nem tekintik hatályosnak Oroszországban, ahol minden jogi kötelezettségüknek eleget tesznek. Az AllofMP3 és az allTunes fizeti az Orosz Multimédia és Digitális Társaságnak (ROM) járó 15 melyre az "a szerzői jogok tulajdonosainak kárpótlása" címén jogosult. Az orosz vállalat szerint Oroszországban az orosz törvények érvényesek, és míg elismeri egy New York-i beadvány indításának jogát, eleve kivonja magát annak bármilyen következménye alól. Nagy kérdés tehát végül is az, hogy létezhet-e globális kereskedelem globális szerzői jogok nélkül.
Kulcsszavak: mp3 filecserebere jog RIAA

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Energiatakarékosság az ASUSTOR-ral!

Az áramszámlák világszerte meredeken nőnek, ASUSTOR NAS viszont segít abban, hogy adataid elérhetők legyenek és pénzt takaríts meg.

2024. március 27. 11:40

Elégedetlenek a magyarok az elektronikus ügyfélkiszolgálással

A tavalyi évben is megmérettettek ügyfélkiszolgálás terén a hazai vállalkozások, akik már 15. alkalommal vehettek részt a „Kiváló Kiszolgálás” programban. A 2023-ban legjobban teljesítő vállalatok négy kategóriában részesültek elismerésben. A felmérésen idén másodszor az újgenerációs digitális csatornákon való ügyfélkommunikációt is mérték a vállalatok közösségi média oldalakon folytatott interakciói alapján. Azok a felmérések során értékelt dolgozók pedig, akik 100%-os eredményt értek el a próbavásárlás során, megkapták „Az Ügyfélélmény Sztárja” címet, amit 1 évig használhatnak.

2024. március 26. 19:00

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05