Mobiltrend: Középpontban a mobiltévé, a lefedettség és az egyszerű alkalmazások
2007 mobilos jövőképe a Deloitte tanulmánya szerint
A mobil szektor, főként a fejlett országokban, új, nagyszabású alkalmazás kifejlesztésén dolgozik a hangátvitelből, és SMS-üzenetekből származó bevételek kiegészítésére: a szektor egyik legnagyobb reménysége a mobil televízió. Az ezzel kapcsolatos optimizmus azonban alaptalan lehet, hiszen ahelyett, hogy a televíziót próbálná a mobiltelefonba integrálni, a szektornak inkább az adatáramlás megfordítására kellene koncentrálnia - tehát a videótartalom telefonról televízióra vagy egyéb, megfelelő monitorral rendelkező eszközre történő továbbítására – derül ki a Deloitte elemzéséből. Mivel a mobiltelefonok kamerái egyre jobb felbontásúak, egyre inkább nő az igény, különböző, a felhasználók által megalkotott videótartalmak továbbítására mobiltelefonról internetes oldalakra vagy televízióra. Jelentősen növelné a szolgáltatók bevételét az, ha ennek a forgalomnak csak egy kis részét a saját hálózatukon keresztül továbbíthatnák.
Folytatódó lefedettségi harc
A mobilszolgáltatók történelmi küldetése az volt, hogy kültéren teljes lefedettséget biztosítsanak. Noha a szolgáltatók még mindig fontosnak tartják a földrajzi lefedettséget, a legnagyobb harc ma már a beltéri lefedettségért folyik. 2007-ben egyre több mobilhívást beltérről kezdeményeznek majd, ami a vezetékes hálózatok kiszorításához vezet. A mobilszolgáltatók stratégiája a jelek szerint teljes mértékben ehhez az új célhoz igazodik; maximalizálniuk kell a beltéri hívások minőségét és az adatminőséget, ami többek között kiegészítő hálózati technológiák integrálásával érhető el (pld. Wireless LAN). Emellett bővíteniük kell a tarifa-kínálatukat a mobiltelefonok beltéri használatának ösztönzésére. Emellett tanácsos lehet számukra a licensz-szerződések áttekintése, melyek némelyikét valószínűleg még akkor kötötték, amikor a mobiltelefonok nem voltak hordozhatóak, és a szolgáltatás csak kevesek számára volt elérhető.
Egyszerűbb alkalmazások
A távközlési szolgáltatók valószínűleg továbbra is előtérbe helyeznek majd olyan alkalmazásokat, amelyek nagy fájlokat és adattartalmat hoznak létre. Erre gyakori példa a videóletöltés. Az ipar számára talán mégis kedvezőbb lenne, ha az ellenkező irányba indulna el. Noha a méret a lényeg, a távközlési szektorban nem minden esetben a nagyobb a jobb. A szolgáltatók bevételének legnagyobb része olyan szolgáltatásokból ered, amelyek kisméretű fájlokon és kis sávszélességen alapulnak. Ilyen például az SMS, a csengőhangok, vagy a beszélgetés. Az utóbbi az első kereskedelmi hívás óta több milliárd dolláros hasznot eredményezett. 2007-ben azok a szolgáltatók lehetnek sikeresek, akik felismerik és népszerűsítik a tömegpiacon megjelenő, egyszerű, keskeny sávú alkalmazásokat.
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
Már egy évtizede társ a mindennapokban: 10 éves a Simple alkalmazás
Magyarország egyik legnépszerűbb mobilappja*, a Simple alkalmazás idén ünnepli a 10. születésnapját. Az applikáció 2014. április 15-én vált elérhetővé az alkalmazásboltokban, az elmúlt évtizedben már több mint hárommillióan töltötték le, és indulása óta már több mint 50 millió in-app és 80 millió NFC tranzakció futott át rajta. A fejlesztő és üzemeltető OTP Mobil számításai alapján 2023-ban a hazai online autópálya-matrica, a közterületi parkolójegy értékesítés és a QR-kód alapú csekkbefizetések is mintegy majdnem ötöde a Simple appon keresztül történt.
Tavaszi fotózási tippek a HONOR-tól
A HONOR jobbnál jobb hardverrel és szoftverrel teszi izgalmasabbá a fotózást, de a funkciók és lehetőségek kihasználásához érdemes észben tartani pár egyszerű tippet ahhoz, hogy a lehető legszebb képeket készíthessük el.
A csoportos beszélgetéseket összegzi a Rakuten Viber új, MI-alapú funkciója
A Rakuten Viber, a privát és biztonságos üzenetküldés és hívások globális piacvezetője az OpenAI technológiáját felhasználva elindított egy mesterséges intelligenciával vezérelt beszélgetés összegző funkciót. A szolgáltatás a csoportos csevegések olvasatlan üzeneteinél hasznosítható. A több millió felhasználó igényeinek megfelelően kifejlesztett funkció zökkenőmentes és gyors megoldást kínál arra, hogy a csevegésben lévő akár 100 olvasatlan üzenetből a lényeges információkat egy tömör összefoglalóba sűrítse.
Mesterséges intelligenciával beszélgetve tökéletesíthetjük a kiejtésünket
Teljesen megújult a magyar fejlesztésű nyelvtanuló alkalmazás, a Xeropan. Az app már eddig is meghódította a világot, hiszen eddig összesen több mint kétmillióan használták a földkerekség minden táján – az új, 5.0-ás verzió pedig valószínűleg tovább növeli a regisztrálók számát. Új, komoly szakmai háttérrel összeállított, lineárisan felépülő tananyaggal segíti a nyelvtanulást, miközben kiejtésünket fejleszti és mesterséges intelligenciával a beszédkészségünket is gyakoroltatja.