Tele2: veszteséget okozott a nagy piacmegdolgozás és a vezetékes üzletág
A vezetékes üzlet szűküléséért a Tele2 a hazai bázisának megerősítésével, a mobiltávközlésbe való mind több betársulással igyekezett kárpótolni magát. Októberben 150 millió svéd koronáért megvette a negyedik számú svéd mobilszolgáltató, a Spring Mobil 49 százalékát a Swefour GSM AB-tól, opcióval 2009 első negyedéig a 100 százalék átvételére. Előzőleg, júniusban, a német E.ON energiaszolgáltató svéd távközlési leánycégét, az E.ON Bredband Sverige AB 75,1 százalékát vette meg a Tele2, 409 millió svéd koronáért.
A teljes üzemi mérlegben 1,392 milliárd svéd koronás hiány keletkezett a 2005-ös, 3,51 milliárdos többlet helyett.
A mobilszolgáltatásban nettó 4,017 millió új ügyfelet szereztek, többet a 2005-ös 3,261 milliónál, de a vezetékes üzletágban a nettó ügyfélvesztés 2,656 millióra ugrott a 2005-ös 102 ezerről. A széles sávú szolgáltatásban nettó 293 ezerrel gyarapodott az ügyfelek száma, a 2005-ös 201 ezer után.
A teljes bevétel 8,8 százalékkal, 54,631 milliárd svéd koronára emelkedett a 2005-ös 49,943 milliárdról. A mobilszolgáltatásban a bevétel 19,052 milliárd svéd koronára nőtt 14,672 milliárdról, ellenben a vezetékes üzletágban 25,518 milliárdra csökkent 30,176 milliárdról. A széles sávú bevétel 2,731 milliárd svéd koronára nőtt 1,759 milliárdról.
Az 1993-ban alapított Tele2 AB hálózattal nem rendelkező távközlési szolgáltató, amely nagykereskedelmi áron vásárol szabad kapacitásokat az egyes országok cégeitől, közte Magyarországon is. A társaság nem épít és nem fektet be hálózatba, kiadásainak nagy részét ügyfelek szerzésére fordítja.
2005-ben a Tele2 adózott eredménye 2,341 milliárd svéd korona lett, 31,7 százalékkal kevesebb a 2004-es 3,428 milliárdnál. Az üzemi eredmény 3,51 milliárd svéd koronára gyarapodott 4,318 milliárdról, a forgalom 16 százalékkal 49,943 milliárd koronára emelkedett 43,033 milliárdról.
A nyereségességet egész évben terhelte a gyors terjeszkedés: az év végén 13 európai országban 1,2 millió ügyfélnek nyújtott a Tele2 széles sávú szolgáltatást, több mint kétszer annyinak, mint 2004 végén. Az utolsó negyedévben az összes szolgáltatásban egymillió volt az új ügyfelek száma Oroszországban, a balti országokban és Horvátországban. Továbbra is jól teljesített a már megdolgozott körzetek közül Közép-Európa: ott az EBITDA 100 százalékkal nőtt 2004-hez képest.
Kapcsolódó cikkek
- A Tele2 eladta dán leánycégét a norvég Telenornak
- Az Apple közzétette második negyedéves pénzügyi eredményét
- Bevétel- és profitnövekedés a Nemetscheknél
- F-Secure első negyedév: rekordszintű árbevétel és javuló jövedelmezőség
- HostLogic: tavaly 25 százalékos növekedés
- Az Infineon második üzleti negyedéve: ismét veszteség
- Tele2: Közép- és Dél-Európa rosszul szerepelt
- 611 millió dolláros veszteségről számolt be az AMD
- Nokia-negyedév: csaknem 10 milliárd eurós eladás
- A vártnál kisebb veszteség az LG.Philipsnél
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.