Januárban tovább folytatódott a szélessávú piac bővülése
A gyorsjelentésben szereplő négy legnagyobb kábeltelevíziós szolgáltató részesedése a teljes kábelmodemes piacon 75-80 százalék körüli, így a teljes magyarországi szélessávú előfizetői tábor immár meghaladja az 1 milliót.
A szélessávú hozzáférések számának növekedése mellett januárban folytatódott a bekapcsolt vezetékestelefon-vonalak számának csökkenése is. A vonalak száma közel 10 ezerrel 3,341 millióra csökkent. Január végén így a 100 főre jutó vonalszám a decemberi 33,28 után 33,20 volt. A háztartások vezetékestelefon-ellátottságának aránya pedig 66,29 százalékról 66,12 százalékra csökkent.
A kezdeményezett hívások időtartama 2007 januárjában a decemberi értékhez képest 14,65 százalékkal 796 millió percre nőtt. Az egy fővonalra jutó kezdeményezett hívások átlagos időtartama a decemberi 207,3 percről 238,3 percre emelkedett, míg a kezdeményezett hívások átlagos hossza 3,39 percről, 3,33 percre csökkent.
Az előfizetők a decemberi 12,06 százalék után januárban a hívások 11,3 százalékát kezdeményezték közvetítőválasztáson keresztül és összesen 90 millió percet telefonáltak így. A közvetítőválasztást igénybevevők száma az előző hónaphoz képest 2,67 százalékkal 812 ezerre nőtt januárban.
Januárban az előfizetők 7 738 földrajzi számot hordoztak, így a hónap végére a 2004. január elseje óta hordozott vezetékes számok száma összesen 180 913-ra emelkedett.
Kapcsolódó cikkek
- Meghaladta az 1,1 milliót a szélessávú előfizetések száma
- Szünetelő internet-szolgáltatás a XI. kerületben és Budaörsön
- Márciusban is folytatódott a szélessávú előfizetések számának gyors növekedése
- A TVnet a leginnovatívabb szolgáltató
- Idén a UPC a legjobb sávszélesség-bővítő
- VIVAnet szolgáltatások munkáltatói utalványra
- Három-négy éven belül minden oktatási intézményben lesz internetkapcsolat
- Internet szabadon és könnyedén a Pannon új csomagjaival
- A szabályozás hatására olcsóbb lett az ADSL-szolgáltatás
- Hódít az optikai kábeles internet Japánban
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Az LG OLED evo televíziók már a negyedik egymást követő évben kapják meg a környezetbarát minősítést
Az LG 2024-es OLED evo televíziói megkapták a Carbon Trust* szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséről** és szén-dioxid méréséről*** szóló tanúsítványait, valamint a Société Générale de Surveillance (SGS) környezetvédelmi védjegyét****, amellyel az LG folyamatos ESG-kezdeményezéseit immár negyedik egymást követő évben ismerték el. Az LG legújabb OLED tévéi továbbá kiérdemelték az Intertek újrahasznosítási tanúsítványát*****, amely immár második éve bizonyítja ezen a téren is az LG környezetvédelmi felelősségvállalását.
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Samsung legújabb képernyői az AI TV-k új korszakát hozzák el
A Samsung az Unbox & Discover eseményen mutatta be 2024-es Neo QLED 8K és 4K, valamint OLED televíziókból és hangprojektorokból álló portfólióját. A világ egyik élvonalbeli televíziógyártójaként elismert Samsung idén bevezetett készülékei olyan hatékony, mesterségesintelligencia (AI)-alapú funkciókkal rendelkeznek, amelyek minőségibb otthoni szórakozást kínálhatnak.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.