Április végén indul az elektronikus ügyintézés Kecskeméten

MTI Sajtóadatbank, 2007. március 29. 10:07
Kecskeméten az Európai Unió támogatásával megvalósult elektronikus közigazgatás első szolgáltatásait április végén vehetik igénybe a város lakói és a településen működő vállalkozások - hangzott el szerdán Kecskeméten, a projekt záróértekezletén.
Az egyes szolgáltatások beindítása minden esetben a helyi rendelet módosítását igényli, mely azt jelenti, hogy április végén indulhatnak meg az első szolgáltatások, melyek az adóhatósági ügyek lesznek - mondta a programról tartott bemutatón Nyíri Attila tanácsos, az önkormányzati projekt vezetője.

Kecskemét 2004-ben nyert az elektronikus közigazgatás megvalósításához 540 millió forint vissza nem térítendő támogatást, melynek 75 százalékát az Európai Unió, 25 százalékát a magyar költségvetés biztosította. Az önkormányzat 99 millió forint önrészt vállalt. A program megvalósításán közel 70 vállalkozó és önkormányzati alkalmazott dolgozott.

A projekt fő célja, az EU ajánlással, valamint a Gazdasági Versenyképesség Operatív Programmal (GVOP) összhangban lévő hatékony, korszerű, átlátható ügyfélközpontú rendszer kialakítása.

Nyíri Attila tanácsos ismertette, hogy a projekt eredményeként, saját számítógépről, internetes kapcsolaton keresztül adhatóak be majd a város honlapjáról letölthető anyagok.

Először az állampolgárokat, kis- és középvállalkozókat legjobban érintő adóhatósági ügyek, mint az adóbevallás, részletfizetési méltányossági kérelem nyújtható be - tette hozzá.

A projekt vezetője kitért arra, hogy a határozatokat egyelőre papíron kapják meg az állampolgárok, de lehetőség lesz arra, hogy a határozatokat is elektronikus úton kapják meg az érintettek.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05