68000 fős az NRC piackutatási panelje

Több mint 90 szempont alapján szűrhető a válaszadói minta

forrás Prim Online, 2007. április 25. 14:07
A régi tagok újraregisztrálásával egyidejűleg további közel 20 ezer internetezőt toborzott a NetPanelbe az NRC. Magyarország legnagyobb online piackutatási paneljének így már 68 ezer tagja van, amelyben több mint 90 szempont szerint választható ki a kutatásra meghívottak köre.
A Piackutatók Magyarországi Szövetségének április 19-20-ai, jubileumi konferenciáján több előadás és kerekasztal-beszélgetés foglalkozott az online kutatással. Elhangzott többek között, hogy bár ma még kevesen veszik igénybe az online kutatási módszereket, az internetes megkérdezés egyre több téma és célcsoport esetében alkalmazható kiegészítő, vagy akár önálló kutatási megoldásként is. „Az online adatfelvétel legnagyobb előnye, hogy gyorsabb és költséghatékonyabb, mint más módszerek, és én személy szerint előnynek tartok olyan jellegzetességeket is, amelyeket sokan hátrányként fogalmaznak meg. Az például, hogy az online kérdőívek önkitöltősek, tapasztalataink szerint őszintébb válaszokat eredményez, hiszen a kérdezőbiztos személye vagy magatartása nem befolyásolja a kérdésekre adott válaszokat” – emeli ki Kurucz Imre, az NRC kutatási igazgatója.

A konferencián részt vevők egyetértettek abban, hogy a megbízható online kutatások elengedhetetlen feltétele egy, a szakmai szempontok figyelembevételével összeállított, jól menedzselt és folyamatosan ellenőrzött online válaszadói panel. 2007-ben az NRC az általa fenntartott online válaszadói közösségbe, a NetPanelbe a régi tagság újraregisztrálásával párhuzamosan további közel 20 ezer internetezőt toborzott, így a panel létszáma elérte a 68 ezer főt. A NetPanel bővítése mellett az NRC megállapodást kötött a magyarországi direkt marketing piac egyik legnagyobb szereplőjével is. Az együttműködés értelmében az NRC szükség esetén további válaszadókat gyűjthet az Optimusz 1,1 milliós e-mail adatbázisából, segítve ezzel nehezen elérhető célcsoportok lekérdezését.

„Fontos azonban kiemelni, hogy mindez nem jelenti azt, hogy a piackutatásokra az Optimusz adatbázisán kerül sor. A direkt marketing céljából kiépített adatbázisokat és a piackutatási paneleket szakmai hiba lenne összemosni egymással, hiszen a dm panelek csak kiegészítő mintavételre alkalmasak” – hangsúlyozza Klenovszki János, az NRC ügyvezetője, aki szerint az, hogy a dm paneleken reklámok is futnak, alapvetően befolyásolhatja a paneltagok véleményét. „A megbízható online panel ismérve – a folyamatos ellenőrzés mellett –, hogy több forrásból gyűjti a tagokat, és semmilyen kereskedelmi- és reklámtevékenység céljára nem használják” – folytatja a szakember, aki fontosnak tartja kiemelni, hogy a NetPanel több mint 350 internetes oldalról toborozza tagságát, és emellett offline módon, telefonos, illetve személyes megkeresések útján is gyűjt a válaszadókat.

A 68 ezer fős, és több mint 90 szempont alapján szűrhető NetPanel tagság teszi lehetővé az NRC számára gyors és költséghatékony célcsoport-kutatások lebonyolítását. A tarGet now! vizsgálatok mellett az NRC további panelalapú szolgáltatásokat és együttműködési lehetőségeket kínál a hazai vállalatok és piackutató ügynökségek számára.

Kapcsolódó webcím: www.netpanel.hu, www.optimusz.hu
Kulcsszavak: piackutatás NRC

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05