Egyre növekvő kihívásokkal állnak szemben az adatközpontok
A felmérésben adott válaszokból kiderül, hogy a szerverek, alkalmazások és operációs rendszerek egyre növekvő aránya nagymértékben hozzájárul az adatközpontok összetettségéhez. A válaszadók 85 százaléka gondolja úgy, hogy az adatközpontok komplexitása a szerverek és alkalmazások növekvő számának köszönhető. Továbbá 80 százalék a menedzsment során alkalmazott eszközök számának növekedését is megjelöli okként, és 72 százalék pedig az operációs rendszerek mennyiségének növekedését is felelőssé teszi az adatközpontok egyre bonyolultabbá válásáért.
A megkérdezettek 74 százaléka szerint az összetett környezetek kezelésénél az egyik legnagyobb problémát a létszámcsökkentés jelenti. A válaszadók 50 százaléka az emberi hibát említette az adatközpont váratlan leállásának egyik fő okaként. A felmérésből az is kiderül, hogy a leállásokat leggyakrabban az alkalmazások hibája, emberi hiba vagy hardverproblémák okozzák, mindez azt jelzi, hogy nagyobb mértékben központosított és automatizált eszközökre van szükség az alkalmazások elérhetőségének javítására.
A válaszadók 80 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a kezelési eszközök növekvő száma jelentős kihívást jelent, így mindenképpen szükség lenne az egységesítésre, standardizálásra. Azoknak a válaszadóknak, akik átlagban kilenc szervert és alkalmazás-kezelési eszközt használnak, mintegy 56 százaléka tervezi az alkalmazott eszközök számának konszolidálását. Ennek legfőbb szempontjai pedig a funkcionalitás vagy a teljesítmény, a költségek, illetve az alkalmazott platform.
A folyamatoknak a bonyolultság csökkentésére történő szabványosítása érdekében a válaszadóknak 99 százaléka tervezi az ITIL/ITSM alkalmazását. 18 százalékuk már alkalmazza, 52 százalékuk jelezte, hogy folyamatban van náluk, 20 százalék egy éven belül, 9 százalék pedig az elkövetkező 3 évben tervezi az alkalmazást.
Az IT szakemberek az ITIL alkalmazása mellett további kezdeményezéseket is indítanak, vagy már indítottak az alábbi területeken:
- A tárolás felosztása és erőforrás-menedzsment (78 százalék)
- Virtuális szerver menedzsment (80 százalék)
- Tárolási kapacitás menedzsment (68 százalék)
- Üzletmenet folytonosság és visszaállítás (68 százalék)
- Alkalmazáselérhetőség (64 százalék)
Az adatközpontok összetettségének leküzdésére a Symantec azt javasolja a vállalatoknak, hogy egyrétegű infrastruktúra szoftveren végezzék el a szabványosítást, amely minden nagyobb tárolási és szerverplatformot támogat, így megvédhetik alkalmazásaikat és információikat, növelhetik az adatközpont szolgáltatási szintjét, növelhetik a tárolási és szerver kihasználhatóságot, és csökkenthetik a működési költségeket.
„Manapság az adatközpontok intenzív, és egyre növekvő nyomás alatt állnak” – mondta Kris Hagerman, a Symantec Data Center Management csoport elnöke. „Amennyiben az adatközpontok meg akarnak felelni a velük szemben támasztott elvárásoknak az átfogó védelem és a kulcsfontosságú alkalmazások elérhetőségének tekintetében, miközben költségvetésük sajnálatos módon egyre csökken, vissza kell szerezniük az irányítást az adatközpont felett, valamint meg kell állítaniuk az egyre növekvő és eltérő rendszerek és eszközök áradatát, amelyek már nem működtethetőek együtt. A Veritas adatközponti szoftver az iparág egyetlen olyan szoftvere, amely valóban több platformú, vagyis a vezető adatvédelmi, tárolás-kezelési és magas elérhetőséget biztosító megoldásaink minden jelentős operációs rendszert, tárolási platformot és adatbázist támogatnak. Ez egy rendkívül hatékony fegyver az adatközpontok összetettségének legyőzésére.”
- A Data Center Report egy két részből álló tanulmány, amely bemutatja a legfőbb trendeket és kihívásokat az adatközpontok kezelésének területén. A kutatást 2007 áprilisában végezték, és első részében több mint 500 válaszadót kérdeztek meg Észak-Amerika, Európa és az Ázsia-Csendes-óceáni térség piacain tevékenykedő nagyvállalatok részéről.
Kapcsolódó cikkek
- Symantec Endpoint Protection nyilvános béta verzió
- EU-nyomásra csökkenti az adattárolási időtartamot a Google
- Környezettudatosság az információtechnológia alkalmazásában
- Ökológia a számítógépközpontban - mit tehetünk érte?
- Vegyes vállalatot hoz létre a Huawei Technologies és a Symantec
- Hibás Symantec-frissítés bénított le kínai PC-ket
- Adatlopástól félnek az internetezők
- A céges adatok fele laptop-lopás és hanyagság miatt vész el
- IDC: Adattár-virtualizációs és adatközpont konferencia 2007
- Symantec adatközpont automatizálás Veritas Server Foundation megoldással
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A MITTE az ügynökségi partnere a világ első tokenizált naperőmű projektjének
A MITTE felel a globális zöld energia vállalat, a Sunmoney Solar Group almárkájának branding és social feladataiért, illetve a Sunmoney 360 app design feladataiért.
Új szintet léphet az MI-forradalom az adatközpontokban
Együttműködési megállapodást kötött a Schneider Electric és az NVIDIA, a két cég összefogásának köszönhetően megnyílik az út a mesterséges intelligencia (MI) alkalmazásokat még jobban támogató, ugyanakkor energiahatékonyan működő adatközpontok kialakítása előtt. A megállapodás részeként a Schneider Electric leányvállalata, az AVEVA digitális iker platformját összekapcsolják az NVIDIA Omniverse megoldásával, egységes környezetet biztosítva a virtuális szimulációhoz és az együttműködéshez.
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.