XAPT: magyar vállalatirányítási siker az USA-ban
Észak-Amerika egyik legnagyobb Caterpillar-dealere, a Miami székhelyű Kelly Tractor Co., és egyik legnagyobb energetikai cége, a Pantropic Power Inc. az XAPT-ot választotta Microsoft Dynamics AX-alapú integrált vállalatirányítási rendszerének megvalósítására. A magyar cég sikeréhez hozzájárult a szintén Caterpillar-dealer magyar Huntraco Zrt. számára fejlesztett és bevezetett rendszer sikere.
Az 1933 óta működő, jelentős hagyományokkal rendelkező Kelly Tractor Co. Caterpillar és egyéb építőipari munkagépek, a Pantropic Power Inc. Caterpillar elektromos energia előállító berendezések, tengerészeti energiaellátó berendezések, mezőgazdasági és ipari szivattyúk értékesítésével, bérbeadásával, szervizével és alkatrész-kereskedelmével foglalkozik, együttes árbevételük több mint 800 millió dollár. Az XAPT megoldása a Microsoft Dynamics AX rendszert kiegészítve ezen üzleti területek lefedésére készült. A versenyben a Microsoft Dynamics AX nagy múltú, neves amerikai és európai versenytársaival szemben nyert, mert a Dynamics AX biztosítja azt a rugalmasságot, amivel a rendszer a cégek hosszú évek óta jól működő, versenyelőnyt biztosító folyamataihoz igazítható. A több millió dollár értékű projekt a kettő cégre külön-külön és több fázisban valósul meg, a végső kiépítésben több mint 500 egyidejű felhasználó dolgozik a rendszerrel. Az XAPT megoldása a Dynamics AX fejlesztéseken kívül tartalmaz egy Agile Point alapú integrált üzleti folymatmenedzsment megoldást is a munkafolyamatok egységes, jelenleginél hatékonyabb támogatása céljából. A rendszerek bevezetésében részt vesz az XAPT globális stratégiai partnere, a Tectura is.
Az XAPT Magyarországon 2005. elején vezetett be integrált rendszert a Caterpillar munkagépek forgalmazásával, szervizelésével, alkatrészellátásával és bérbeadásával foglalkozó Huntraco Zrt-nél. Az XAPT iparági tapasztalatát a Caterpillar üzleti logikájával ötvözve - a Micrsosoft globális stratégiájával egyezően - egy új iparági szoftvermegoldást és implementációs modellt fejlesztett ki. Az iparági megoldás és annak bevezetése olyan jól sikerült, hogy a magyar cég szívesen ajánlotta más, szintén Caterpillar berendezésekkel foglalkozó testvérvállalatok számára is, így ez is hozzájárult az amerikai sikerhez.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.