Több százezer diák, szülő és munkatárs biztonságos személyazonosság-kezelése egy Novell rendszerben

forrás Prim Online, 2007. július 4. 12:02

Az Egyesült Államok 13. legnagyobb iskolakörzete, a Fairfax County Public Schools a Novell megoldásait választotta személyazonosság-kezelő infrastruktúrájának központi felügyeletéhez. Az új megoldások bevezetésével Fairfax megye közoktatása 164 000 diák, szüleik és a mintegy 22 000 dolgozó személyazonosságának biztonságos kezelését, valamint a technológiai erőforrásokhoz való egyszerű hozzáférést kívánja megvalósítani.

A Novell technológiájának segítségével a Fairfax megyei közoktatási intézmények egyszerűbben nyilvántarthatják a diákok adatait, és könnyebben eleget tehetnek a komolyabb azonosítási és biztonsági kihívásoknak. Biztosíthatják a heterogén informatikai környezet megfelelő működését, emellett pedig garantálják a kormányzati szabályozásnak való megfelelést is. Az iskolakörzetek a Novell számos személyazonosság- és biztonsági megoldását használják egy olyan következetes, központosított rendszer felépítéséhez, amely automatikusan kiosztja és visszavonja a felhasználói azonosítókat. Emellett kezeli a felhasználói jelszavakat, az adatokhoz való hozzáférést, valós időben figyeli a biztonsági zavarokat, valamint auditálási metrikákat és jelentéseket is biztosít.

Virginia legnagyobb iskolakörzeteként a Fairfax megyei közoktatási intézmények számára a kihívást a 238 iskola 80 különböző informatikai rendszerében tárolt felhasználói személyazonosságok skálázható és következetes kezelése jelentette, melynek megvalósítása során szem előtt kellett tartani a HIPAA és a Family Educational Rights and Privacy Act törvényi szabályozásoknak való megfelelést is. A szövetségi rendszerek támogatása szintén kihívást jelentett, hiszen az iskolakörzet számos alkalmazást biztosít felhasználói számára, például az emberi erőforrások, a pénzügyek, a fizetések és a beszerzés területén. Emellett webportálokat, házifeladat-kiadásokat, e-mailt, diákinformációkat, könyvtári katalógusokat és közlekedési információkat is kínál, illetve a szülők számára valós idejű hozzáférést nyújt a diákok adataihoz.

A Fairfax megyei közoktatás az elkövetkező öt évben, több fázisban vezeti be a Novell átfogó megoldáscsomagját. A személyazonosság-kezeléssel és a biztonsággal kapcsolatos feladatok megvalósításához a Novell számos megoldását használják majd, melyek együttes alkalmazásával az iskolakörzet teljes és integrált szolgáltatáshoz jut a szervezeti szintű biztonsági, hivatali, kockázatkezelési és megfelelőségi követelmények teljesítéséhez. A Novell Identity Manager használatával valósítják meg az automatikus felhasználókiszolgálást és jelszókezelést, amelyekhez a Novell eDirectory szolgál a felhasználói azonosságok központi adattáraként a különböző platformok (többek között Windows, UNIX és Linux rendszerek) között. A Novell Access Manager biztosítja a webalapú és külső alkalmazások hitelesítését, a Novell Sentinel pedig az összes esemény valós idejű figyelését végzi a teljes szervezet biztonsági környezetében. A szerződés létrejöttével Virginia állam más iskolakörzeteinek és megyéinek is lehetősége nyílik a Novell személyazonosságkezelő- és biztonsági megoldásainak bevezetésére.

Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

A márkák megítélése szenvedhet kárt a visszaeső életszínvonal miatt

Az összes vizsgált szempont szerint romlott a fogyasztói elégedettség az elmúlt egy évben a KPMG Customer Experience Excellence globális kutatása szerint. A jelenség mögött első sorban a globális megélhetési válság áll. Ugyanakkor a pandémia idején a márkák részéről tapasztalt odaadó hozzáálláshoz képest a mostani krízisjelenségek kezelésében nem érzik a fogyasztók a cégek részéről a partneri hozzáállást. Míg például a covid okozta fogyasztói nehézségeket közös összefogással lehetett megfelelően kezelni, a mesterséges intelligencia kérdésében akár a front ellentétes oldalára is rendeződhetnek a szolgáltatók és a fogyasztók – hívja fel a figyelmet jelentésében a KPMG.

2024. március 27. 13:17

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05