Kereskedők, vigyázat - jönnek az omni-fogyasztók!
A felmérésből kiderül, hogy a fogyasztói bizalom egyre alacsonyabb: a vásárlók 70%-a nem bízik túlságosan abban, hogy a márkás élelmiszerek gyártói megfelelően figyelnének a fogyasztók egészségére vagy a környezetre. Felük nincs meggyőződve az élelmiszerek biztonságosságáról, negyven százalékuk pedig már leváltotta megszokott márkáját az elmúlt két évben. A megkérdezettek 60%-a állította, hogy többet tud a termékek tartalmáról, mint két évvel korábban, és 72% még több információt akar a forrásról, elkészítési eljárásról és az összetevőkről.
Noha a termék, márka és csomagolás még mindig kulcsfontosságú az eladások szempontjából, a vásárlói viselkedésben jelentős fordulat zajlik: a fogyasztói döntéseket egyre jobban befolyásolják egy-egy közösség tagjai és véleményformálói, s egyre fontosabbá válnak olyan faktorok, mint a termék hatása az egészségre, közérzetre, környezetre és a társadalomra. Eközben a hagyományos marketingüzenetek hatása csökken.
Az eredmények egy új típusú vásárló, az "omni-fogyasztó" profilját rajzolják ki. Ezek a személyek tudatosak, kételkedők, aktív és kiterjedt – gyakran az interneten kialakított – közösségi kapcsolatokkal rendelkeznek. Az omni-fogyasztó széles termékkörből vásárol, s véleményét, tapasztalatait folyamatosan megosztja másokkal. Az omni-fogyasztó átláthatóságot követel, és csak abban a termékben bízik, amelynek eredetét és hatásait jól ismeri. Megnyeréséhez a legjobb út, ha a gyártók és forgalmazók biztosítják az áruk nyomon követhetőségét, valamint a lehető legteljesebb információt nyújtják a termékekről. Mindezt ma már nem szükséges bolhabetűkkel feltüntetni, hiszen egy, a csomagolásba integrált olcsó chipen akár egy kisebb könyvtárnyi adat elfér, egyedi sorszámozással pedig az is megoldható, hogy a fogyasztó bárhol és bármikor az interneten keresztül lekérje a gyártótól az adott cikkre vonatkozó adatokat.
Az IBM szerint a követhetőség és az információ biztosítása értékes versenyelőny, s azok nyerhetik el a vásárlók rokonszenvét, akik nem majd valamikor a jövőben, szabályozóktól kényszerítve cselekszenek ügyfeleik széles körű informálása érdekében, hanem az elsők között lépnek. Ennek elősegítésére a cég piacra vezeti az IBM Élelmiszer-biztonsági Menedzsment Rendszert, s kétdimenziós vonalkódokat, valamint tömegfelhasználásra alkalmas rádiófrekvenciás azonosítással (RFID) működő árujelölő megoldásokat fejlesztett ki.
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Az SAP AI-alapú fejlesztéseivel a gyáripar is átalakul
A termelékenység, a hatékonyság és a precizitás újabb szintje érhető el azokkal az AI-alapú fejlesztésekkel, melyeket az SAP mutatott be az ellátási láncokhoz kapcsolódó megoldásaiban a Hannover Messe kiállításon. A valós idejű adatokból származó, mesterséges intelligencia által felfejtett következtetések abban segítenek a vállalatoknak, hogy jobb döntéseket hozzanak az ellátási láncok egészében, racionalizálják a termékfejlesztést és javítsák a gyártás hatékonyságát.
Kiderült, hogy állnak a magyarok a robotokhoz
Idén is kitárta kapuit a HVG Állásbörze, ahol több mint száz munkaadóval személyesen és hibrid formában is találkozhattak azok az álláskeresők, akik ellátogattak április 17-19-e között a Papp László Budapest Sportarénába. Mindenki kedvence, a Bastion Group robotkutyája is jelen volt az eseményen, ahol hatalmas volt az érdeklődés a robotika iránt.
Innováció a légi szállítmányozásban
A DSV egy hazánkban innovációnak számító, korábban még sosem alkalmazott átvilágítási szolgáltatás elindításával új export légiszállítási lehetőségeknek nyit kaput. A Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közvetlen közelében található raktárukban már 2-8 Celsius-fokos környezetben is átvilágítási szolgáltatás nyújtására lesznek a továbbiakban képesek, ezzel pedig fellendítik a BUD Airport gyógyszerexport tevékenységét. A fejlesztés egy gyógyszeripari üzleti esemény keretein belül debütált 2024. április 23-án, Vecsésen.
Tovább terjeszkedik a belga-magyar logisztikai raktárfejlesztő-vállalat
A belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező Weerts Logistics Park (WLP) HUR One Kft. közel 55 000 m2 alapterületű logisztikai csarnokot épít Debrecen szomszédságában, Ebesen. A WLP az első külföldi érdekeltséggel is rendelkező beruházó, amelyik előre, megrendelésállománnyal még nem rendelkező, spekulatív módon fejleszt a Hajdú-Bihar-Vármegyei székhely térségében. A kitűnő lokációjú beruházásra a debreceni repülőtér és az épülő BMW gyár közelében kerül sor.
Jön a MI Expo! Kiderül, hogyan formálja át az iparágakat az AI
Vajon lesz értéke az emberi munkának az AI-korszakban? Milyen munkaerőt tud kiváltani az AI már 2024-ben? Hogyan változtatja meg a munkaköröket a technológiai forradalom? Ilyen és efféle kérdéseket fognak körbejárni a MI Expo előadói június 11-én a Lurdy Házban. A rendezvény célja, hogy betekintést engedjen a kkv-k számára az iparágukat érintő legfontosabb változásokba.