World Cyber Games: online felmérés az internetes multiplayer játékok hatásairól
2006-ban közel 2300-an vettek részt az internetes multiplayer játékok hatását vizsgáló, több mint kéthetes online felmérésben, amelynek az volt a külön érdekessége, hogy a témában addig hasonló még nem született Magyarországon. A hasznos és alapos eredményeket hozó kutatás révén a szervezők mélyreható betekintést és visszajelzést kaptak a gamerek világáról.
2006-ban a játékosok szokásait vizsgáló kérdésekre adott válaszok érdekes tényekre mutattak rá. Többek közt kiderült, hogy a multiplayer játékosok nem értenek egyet azokkal a feltételezésekkel, hogy a cybergame-ek egyértelműen rossz hatással lennének az emberekre. A kitöltők közül hétszázan úgy vélték, hogy a játék által sok új barátra tettek szert. Öt százalékuk úgy ítélte meg, hogy gyorsabban és hatékonyabban tud dönteni az élet minden területén, amióta internetes multiplayer játékokkal foglalkozik. Nagyon sokan (963-an) gondolták azt, hogy az ilyen játékokkal a felgyülemlett is feszültséget le tudják vezetni. Bár 2006-ban a kérdőívet kitöltők 45 százaléka képes volt akár több órára is belefeledkezni a játékba, sokan azt vallották (30 százalék), hogy a játékra fordított idő sosem ment sem a tanulás, sem a pihenés, sem az alvás rovására. Megjegyezték azt is, hogy a rendszeres játék – az előítéletekkel ellentétben – nem mosta össze előttük a valós és a virtuális világ határait.
A szervezők úgy ítélték meg, hogy érdemes utánanézni, hogy mennyire és miben módosultak ezek az eredmények. Az évről évre változó tendenciák felmérései, elemzései kiemelt jelentőséggel bírnak a számukra és sok segítséget, támpontot adnak a következő World Cyber Games programjának kialakításához.
A múlt esztendőben elhatározott terveknek megfelelően Samsung és az IDG ismét felméri a játékosok szokásait és ezzel együtt a véleményük, érdeklődésük változását is az internetes multiplayer játékokról.
Az idei kérdőív 2007. augusztus 23-tól lesz megtalálható a hu.worldcybergames.com oldalon. Az érdeklődők 2007. szeptember 16-ig küldhetik el a kérdésekre adott válaszaikat. Érdemes regisztrálni és kitölteni a kérdőívet, mert a World Cyber Games főtámogatója, a Samsung három darab értékes U3 Mp3 lejátszót sorsol ki a válaszadók között.
A World Cyber Games hazai döntőjét 2007. szeptember 2-án rendezik meg egy egész napos, ingyenes esemény keretében a Millenáris Park, Jövő Háza épületében.
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.