4 nap alatt 250 ezer új PSP fogyott Japánban

Milkovits Gábor, 2007. szeptember 27. 07:08

A Sony a forgalmazás első négy napján 250 ezer újfajta PlayStation Portable hordozható játékgépet értékesített Japánban, ami mindenképpen sikernek számít.

A korábbinál kisebb, könnyebb és olcsóbb készülékkel a Sony az elképesztően sikeres Nintendo DS-el szeretné felvenni a versenyt. A DS vonzereje a kompakt kivitel, a népszerű játékprogramok és az alacsony ár kedvező kombinációjában rejlik, amivel az egyébként jó kritikákat kapott PSP nem tudott versenyre kelni. A fazonigazítással egybekötött árcsökkentés azonban úgy tűnik, hogy igencsak jót tett az eladásoknak; miközben alig 4 nap alatt 250 ezer új PSP fogyott Japánban, addig júliusban és augusztusban együttvéve sikerült csak 275 ezer darabot értékesíteni a régebbi modellből. A Sony PSP új ára 19 800 jen (kb. 30 ezer Ft), ami nem sokkal több, mint a Nintendo DS Lite-ért elkért 16 800 jen (kb. 26 ezer Ft).

Az új PSP-hez egyébként egy digitális tv-tunert is kifejlesztett a Sony, és egyéb újdonságokat, egyes híresztelések szerint telefonos szoftvert is tartogat a közeljövőre. Az európai forgalmazásról a sajtóban olyan hírek jelentek meg, hogy decemberre, azaz karácsony előtt várható, de ezt a gyártó egyelőre nem erősítette meg hivatalosan.

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05