USB Flash eszközön adna ki "kislemezeket" a Universal
Az USB Flash „kislemezek” a mostani CD Maxi-single kiadványokhoz hasonlóan két-három-négy zeneszámot tartalmaznak majd, ehhez képest viszont az elsőként megcélozni kívánt brit piacon 4,99 fontba fognak kerülni, szemben előbbiek 2,99 fontos átlagárával. A Universal olyan 12-24 éves fiataloknak szánja a kiadványokat, akik szerint a CD már nem menő, és a kiadó elképzelése szerint ők hajlandóak is lennének megfizetni a magasabb árat a zene mellett az eszközökön található plusz tárhelyért. A Universal még az idén meg szeretné jelentetni Nagy-Britanniában az első USB Flash kislemezeket, olyan előadóktól, mint Kanye West és Amy Winehouse. A Universal példáját a többi nagy kiadó is követni fogja, egyelőre csak óvatosan; az EMI a Pink Floyd stúdió-albumait tervezi kiadni USB-n, még ismeretlen áron. A Warner Music pedig a Hadouken! Néhány számát szeretné USB Flash eszközön megjelentetni, a köztes terjedelem miatt 7,99 fontért. A tömörítéssel és a tervezett DRM másolásvédelemmel kapcsolatban egyelőre egyik kiadó sem nyilatkozott.
Az persze érthető, hogy a kiadók nagyobb nyereségre tudnak szert tenni a fizikai hordozókon keresztül, mint az internetes digitális zeneforgalmazással, az azonban már kétséges, hogy a fiatalok bármennyivel is vonzóbbnak találnák az USB Flash eszközön kiadott zenéket, mint az internetes letöltéseket. Nagyon úgy tűnik, hogy a jelenkor fizikai hordozóját mp3 lejátszónak hívják, a gyűjtők pedig még mindig maradnak a CD-nél, vagy éppen az egyre szélesebb körben reneszánszát élő, valóban esztétikus kiadványnak számító bakelitlemezeknél.
Színes ROVAT TOVÁBBI HÍREI
A múlt feltárása, a jövő segítségével!
Kevés izgalmasabb terület létezik a régészetnél. Vajon mi rejtőzik a régi idők, épületek falai mögött? Felfedezések, meglepetések sokasága, amire nem igazán lehet felkészülni. Egy ilyen terepmunkát azonban nem lehet csak úgy, ásóval elvégezni, és még Indiana Jonesnak is óriási segítség egy-egy digitális, innovatív, 21. századi eszköz!
Megéri-e az elektromos autózás?
Az elektromos autók használata ugyan már nem új keletű dolog, mégis még mindig nagyon megosztó témának számít. Vannak megrögzött ellenzői és szinte már vallásos áhitattal tisztelői is ennek a közlekedési eszköznek, de az igazság vélhetően valahol a kettő között lesz. Nagyban múlik ugyanis sok dolog azon is, hogy milyen felhasználói szokásaid vannak a mindennapokban. A következő cikkben azonban összegyűjtöttük az elektromos autózás néhány pozitívumát.
Mire jók a chatbotok?
Éjjel-nappal elérhető chates ügyfélszolgálatot fenntartani igen költséges. A legtöbb weboldal számára nem is érné meg. Van azonban egy módszer, amivel jelentősen lehet növelni a felhasználói élményt, mégpedig chatbot használatával.
Hogyan válassz szoftverfejlesztő céget 5 lépésben?
Ha jelentős tőkét, erőforrásokat és időt fektetsz be egy szoftverfejlesztési projektbe, akkor egyáltalán nem mindegy, hogy milyen cégnek szervezed ki az adott feladatot.
Hát persze hogy dráma!
A Super Bowl reklámjai kapcsán szinte minden évben születik egy cikk Amerikában élő és dolgozó barátunk, Horváth Laci tollából, az idén azonban a marketing mellett szó esik az izgalmakról és a bírókról is...