Tárgyalást kezdeményez az állampolgárok elektronikus törvénykezdeményezési jogáról az MDF
Az MDF lehetővé tenné az állampolgárok számára, hogy online módon törvényjavaslatokat nyújtsanak be a parlament részére, amennyiben előzetesen regisztrálnak egy külön erre a célra létrehozott honlapon, ahol a már létező jogszabályokról is tájékozódhatnak. A jogszabály-kezdeményezés további feltétele lenne, hogy az indítványozó vállalja a saját nevét és megadja az adatait. Az MDF szerint az e-demokrácia portál segítségével a választópolgárok és a politikusok között egy olyan párbeszéd vehetné kezdetét, amelynek köszönhetően nyitottabbá válna a törvényhozás intézménye.
Az MDF kezdeményezése nem példa nélküli Európában, hiszen Észtországban 2003 óta működik e-demokrácia portál TOM („Täna Otsustan Mina!”, magyar fordításban: „Ma én hozok döntéseket!”) elnevezéssel, ahol a részvételhez csupán egy előzetes regisztrációra van szükség. Az elektronikus demokrácia sikerét bizonyítja, hogy 2003-ban 372 lakossági tervezet futott be, és öt törvényt már ezek alapján fogalmaztak és fogadtak el az észt törvényhozók. Mára az internetfelhasználók 15 százaléka rendszeresen látogatja a szóban forgó e-demokrácia portált.
Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Jövőbe mutató adatvizualizációs megoldások az SAP és az IFUA Horváth versenyén
Kihirdették az SAP Hungary és az IFUA Horváth adatvizualizációs versenyének nyerteseit. Ötven csapat mérte össze tudását az egyetemi és vállalati szférából. A versenyzőknek az SAP új döntéstámogató eszköze, az SAP Analytics Cloud (SAC) segítségével kellett a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) által biztosított adatokból látványos és lényeges összefüggéseket bemutató adatelemzéseket készíteniük és prezentálniuk.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.