Új felsőoktatási tankönyv az információs társadalomról
Az információs társadalom kifejezés a mindennapjaink részévé vált, miközben annak jelentése és a vele járó jelenségkör lehatárolása korántsem egyértelmű. A definíció és bemutatás nehéz feladatára vállalkozik „Az Információs társadalom: Az elmélettől a politikai gyakorlatig” című tankönyv, melynek bemutatójára 2007 október 16-án 17 órakor került sor Budapesten, a Fókusz könyváruházban.
A tankönyv – mely hamarosan angol és görög nyelven is megjelenik - a Gondolat és Új Mandátum Könyvkiadó gondozásában jelent meg és már bármelyik nagyobb könyvesboltban megvehető illetve megrendelhető. A mű elektronikus formában is beszerezhető a http://www.ittk.hu/netis/teachm_cbhun.htm weboldalon, valamint megtalálható a PC World újság 2007 novemberi CD/DVD mellékletén.
A társadalomtudományi szemléletű tankönyv célja az elméleti alapok és az információs társadalom kiépítését szolgáló politikai gyakorlatok általánosabb nézőpontok szerinti megismertetése, az érdeklődő olvasók és az egyetemi, főiskolai hallgatók sikeres bevezetése az információs társadalom témakörébe.
A tankönyv tizenhárom fejezetből áll, melyek az alábbi témaköröket érintik:
· Úton az információs társadalom megismerése felé
· Információs társadalom – mi az? Egy kifejezés jelentése, története és fogalomkörnyezete
· Technológia és a társadalom az információ korában
· Társadalmi hálózatok, hálózati társadalom
· Térhasználat az információs társadalom korában
· Innovációs verseny az információs társadalomban
· Bevezetés az információs társadalom jogi szabályozásába
· Az Európai Unió információs stratégiája
· E-közigazgatás az Európai Unióban
· E-befogadás az információs társadalomban
· Digitális kultúra – A digitalizált és a digitális platformon létrejött kultúra
· Tanulás és tanítás az információs társadalomban. Az eLearning 2.0 és a konnektivizmus
· Divatos hívószavak, nagy elméletek, fejlesztési szupernarratívák és metanarratívák - Az információs társadalom jelentésvilága.
A könyv továbbá magába foglalja az összegzéseket, szószedetet, ajánlott irodalmat és a bibliográfiát.
A Fókusz könyváruházban tartott könyvbemutatón (mely egy három állomásos sorozat középső állomása volt, 16-a előtt 11-én Sopronban, 18-án pedig a Szlovákiában is bemutatkozott az új tankönyv) a meghívott vendégek a szerzők közül kerültek ki. A fejezetek között lévő mélységbeli különbségekről és ez új tantárgy oktatási előnyeiről valamint problémáiról Dr. Pintér Róbert (a kötet szerkesztője), Dr. Bessenyei István, Molnár Szilárd, Holczer Márton, Rab Árpád, Székely Levente és Kollányi Bence, a kötet szerzői beszélgettek.
Kapcsolódó cikkek
- Digitális világkönyvtár
- Határtalan netnagyi-hálózat
- Ingyenes internetoktatási program ősszel is
- Országos szinten kattannak a netre a nagyik
- A Microsoft bejelentette az idei Imagine Cup győzteseit
- Microsoft program a digitális írástudásért
- GTS-Datanet pályázat a jövőről, diákoknak
- ECDL a szakképzésben - kölcsönös átjárhatóság
- Nyári szemeszterrel folytatódik az ingyenes Internet Oktatási Program
- Új piac a fejlődő világnak szánt laptopnak: az USA
E-világ ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel
Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.