Átfogó kutatás a világ adatközpontjairól
· a válaszadók hatvanöt százalékánál léteznek a szervezetben szolgáltatási szintre vonatkozó megállapodások,
· harminckét százalék jelezte, hogy a vállalt szolgáltatási szintek gyorsan nőttek,
· ötvenegy százalékuknál több probléma adódott az elmúlt két év során a vállalt szolgáltatási szint biztosításával,
· nyolcvanöt százaléknál a szolgáltatás vállalt szintje legalább apránként nőtt az elmúlt két év alatt.
A szolgáltatás vállalt szintjének teljesítésében mutatkozó, lényegesen megnőtt nehézségek az adatközpont bonyolultságára és vegyes felépítésére, valamint a jártasság hiányára vezethetők vissza. Mind a mennyiségi, mind a minőségi szempontú kutatás arra utal, hogy az üzleti problémákat értő, képzett személyzetet találni jóval nagyobb problémát okoz, mint a költségvetési megszorítások miatt a megfelelő személyzet hiányából adódó gondok. Mindezeket tetézi, hogy az adatközpontok folyamatosan nőnek, és ez valószínűleg a jövőben sem lesz másképp. A kutatás kimutatta, hogy
· a válaszadók ötvenkét százaléka szerint adatközpontjuknak nem elegendő a személyzete,
· a válaszadók hatvankilenc százaléka tárta fel, hogy adatközpontjuk legalább évi öt százalékkal nő, 11 százalékuknál ez legalább 20 százalék,
· a költségvetés a világban az elmúlt két év alatt átlagosan csupán 7,1 százalékkal nőtt.
Átlagosan három százalékos inflációt figyelembe véve az adatközpontok költségvetése az elmúlt öt évben csupán minimálisan nőtt. A megállapítások szerint a szervezetek korlátozott költségvetésük nagyobb hányadát az értékteremtés helyett az üzemfenntartásra fordítják.
Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.