Japán mobilcéggel szövetkezik a Google
A The Nikkei című tokiói gazdasági napilap szerint tavasztól a Google keresőmotorját, naptárprogramját, fotórendezőjét és a Gmail levelezőszoftvert is használhatja a DoCoMo i-mode nevű mobilinternet-szolgáltatásának 48 millió felhasználója.
A japán cég azt is tervezi, hogy a Google szabadon továbbfejleszthető mobiltelefonos operációs rendszerével felszerelt készülékeket dob piacra. Ez legkorábban 2008 második felére várható - áll a rendszerint jól értesült lap tudósításában.
A DoCoMo - az egykori állami telekommonopólium, az NTT 1991-ben alapított mobilkommunikációs leányvállalata - mostanáig mindent maga állított elő infrastruktúrától szolgáltatásig, készüléktől szoftverig. Az i-mode-ot például 1999-ben vezették be, igen nagy sikerrel: a waphoz hasonló technológiát a lakosság több mint egyharmada használja.
Az üzleti stratégia sokáig jól működött, de a piac nagyjából felét uraló cég helyzete újabban egyre nehezebb. Amióta például 2006 őszén lehetővé vált a számhordozhatóság (szolgáltatóváltás a telefonszám változása nélkül), a DoCoMo vesztette el a legtöbb ügyfelet, és 2007 első félévében 20 százalékkal csökkent a nettó bevétel.
Ez indokolja az együttműködést az amerikai óriáscéggel, a Google-nek pedig azért lehet előnyös a szövetség, mert így nagyobb eséllyel növelheti a népszerűségét a távol-keleti országban, ahol a világ legnagyobb részével ellentétben nem a Google keresőmotor a legnépszerűbb, hanem a Yahoo Japan.
Japán egyébként a legfejlettebb mobilszolgáltatási piac a világon. A mobil-előfizetések száma tavaly meghaladta a százmilliót, és a készülékek több mint 70 százaléka rendelkezik internetkapcsolattal.
Kapcsolódó cikkek
- Vásárlás kirakatból vagy polcról, kamerás Nokia mobillal
- Google- és SAP-alkalmazások az iPhone-hoz
- Google mobiltérkép GPS helyett
- Két SIM-kártya egy telefonban, de teljesen új megközelítésben
- Tízmillió dolláros Android-fejlesztő versenyt hirdetett meg a Google
- Symbian: "csak múló nátha" a Gphone Android
- Megérkezett a Gphone, de szoftver formájában
- Google Gphone: létezik, de nem hardver?
- Az európaiakat (egyelőre) nem érdekli a mobiltévé
- GPay: Fizetés a mobillal
Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Megjelentek az első HMD okostelefonok
A Human Mobile Devices (HMD) bemutatta első saját gyártású okostelefonjait: megérkezett a HMD Pulse Pro, HMD Pulse+ és HMD Pulse. A Pulse kollekció már most lefekteti a HMD designalapjait: merész vonalvezetés, egyedi tónusok, modern és letisztult esztétika, elegáns kialakítás, előkelő formatervezés – és mindez elérhető áron.
A Rakuten Viber elnyerte a SOC 2 Type 2 tanúsítványt
A Rakuten Viber, a világ egyik vezető kommunikációs platformja, amely nagy hangsúlyt fektet a biztonságos és privát kommunikációra, sikeresen teljesítette a Service Organization Control (SOC) 2 Type II tanúsítványt. A SOC 2 az American Institute of Certified Public Accounts (AICPA) által kidolgozott ellenőrzési szabvány. Szigorú keretrendszerét úgy alakították ki, hogy biztosítsa az ügyféladatok biztonságát, rendelkezésre állását, bizalmas jellegét és védelmét.
A magyar vásárlók közül választják a legtöbben környezettudatosságból a felújított mobilt
Nagyjából 300 tonna szén-dioxidtól kímélte meg a környezetet a Rejoy és a három további piacon jelen lévő anyacége, a Flip Technologies – ez átszámítva 150 személyautó éves kibocsátásának felel meg. A piactér régiós ügyfélfelmérése szerint arányaiban a magyar vásárlók közül voksolnak a legtöbben a felújított készülékekre környezettudatossági szempontokból – ebben pedig a boomer és millenial korú ügyfelek a legaktívabbak.
Nem érdemes otthon őrizgetni a régi mobilokat
Bár látható javulás, a magyarok több mint fele még mindig otthon tárolja használaton kívüli, régi mobiltelefonját – derült ki a Yettel legutóbbi országos, reprezentatív kutatásából. A milliónyi fiókban heverő mobilkészülékből rengeteg értékes anyag újra felhasználható lenne, miközben a bennük lévő akkumulátor évek alatt akár tűzveszélyessé is válhat. Most a használt mobilok akár 30 000 Ft-ot is érhetnek a Yettelnél.
Megjelent a világ első unalmas telefonja
A Heineken a street kultúra ízlésformálójával, a Bodegával együttműködve bemutatta a Human Mobile Devices (HMD) által gyártott "The Boring Phone" készüléket.