A Sony is abbahagyja a rear-projection tévék gyártását
A síkképernyős piacon, elsősorban Észak-Amerikában valaha dominánsnak számító hátsó megvilágítást használó technológia számos hátránnyal bír a mára eluralkodott, egyre olcsóbb LCD- és plazma-televíziókkal szemben. A legfontosabb, hogy az ilyen tévék a beépített projektor, tükrök és lencsék révén sem tudnak már olyan képminőséget biztosítani, mint a rivális technológiák, ráadásul energiafelhasználásuk és a meghibásodás lehetősége is magasabb. A Sony döntése része annak a hosszú távú stratégiának, amellyel a vállalat meg kívánja újítani jelenleg veszteséges televíziós üzletágát. A cég tévés ágazata a szeptemberig tartó 6 hónapban 60 milliárd jen (kb. 92 milliárd Ft) veszteséget termelt, miközben a hátsó megvilágításos készülékek 2007-re várható amerikai forgalmát kénytelen volt a korábban jósoltnál 43%-kal alacsonyabban, 400 ezer darabban megadni. Összehasonlításképpen a vállalat mintegy 10 millió LCD tévét tervez 2008. márciusig eladni az Egyesült Államokban.
A Sony a technológia úttörőjeként az OLED képernyős televíziókat tekinti stratégiája kulcstermékének, egyelőre azonban csak egyetlen 11 inch-es készüléket forgalmaz, azt is csak Japánban, meglehetősen drágán és kis példányszámban. A rear-projection üzletágból a Sony-t megelőzően nemrég a Seiko Epson is kiszállt, a Hitachi pedig még korábban kivonult ezekkel a termékeivel a legfontosabbnak számító, észak-amerikai piacról.
Kapcsolódó cikkek
- 31 hüvelykes OLED képernyő a januári CES 2008 kiállításon
- 150"-es Matsushita plazmatévé
- Széleskörű Toshiba-Sharp együttműködés az LCD tv ágazatban
- Egy TV azoknak, akik kihagyták a 80-as éveket
- HD TV adás a Magyar Telekomtól
- Egyelőre mégsem gyárt OLED tévéket a Toshiba
- 6 ms-os Sharp LCD TV a videojátékok szerelmeseinek
- A Sharp elhelyezte a 21-ik század gyártó komplexumának alapkövét
- Arab tőkeinjekció a Sonynak
- Egymillió új PSP-t adott el a Sony Japánban
Fogyasztói elektronika ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Használt autót webshopból?
A 2023-as év konszolidációt hozott a használtautó-piacon, de a recesszió és az infláció szele érezhető a szegmensben. A vásárlók tudatosabbak, a bizalmatlanság viszont továbbra is erős és gyakran indokolt. Mit hozhat a jövő, és hogyan vásárolnak a magyarok használt autót 2024-ben?
A Sony bemutatja a BRAVIA Theatre vadonatúj otthoni audio termékcsaládját
A Sony megújítja BRAVIA márkáját, hogy gazdagítsa az otthoni filmnézést és moziélményt. A streaming szolgáltatások elterjedésével egyre népszerűbbé vált a kényelmes otthoni filmnézés. A Sony széles termékválasztékát, például a digitális mozifilmes kamerákat, professzionális monitorokat és professzionális fejhallgatókat a filmgyártás szakemberei széles körben használják, így a vállalat mélyre hatóan ismeri a moziipart, valamint a filmkészítők és tartalomkészítők törekvéseit.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Az LG új tévéivel sosem látott megoldások költöznek a nappaliba
Ha azt gondoltuk volna, hogy a tévék már nem képesek tovább fejlődni, hát tévedtünk. Mesterséges intelligencia, elképesztő grafikus teljesítmény és kábelmentes kialakítás – az LG legújabb televíziói számos felhasználási lehetőséget és minden eddiginél lenyűgözőbb vizuális élményt kínálnak.
Doom-klón és új játékok jelentek meg a HomeLAB-3-asra
A Neumann Társaság HCC szakosztályának pályázatán a több mint negyven évvel ezelőtt megjelent, házilag összeszerelhető magyar Homelab-3 hobbikomputerre készültek jóval későbbi vagy világszerte elterjedtebb számítógépekről ismert játékok, így például a Doom vagy a Wizard of Wor klónjai. A programozás fejlődését szemlélteti, hogy lelkes kóderek több generációval újabb platformok játékait tudták sikeresen adaptálni az ősgépre, csúcsra járatva annak képességeit.