Mélyrepülésben a hagyományos és online lemezeladások

Kiss Ádám Zoltán, 2008. január 4. 19:23

Az talán senkit nem lep meg, hogy tavaly sem adtak el az egy évvel korábbinál több fizikai hanghordozót, ám 2007 során meglepő módon az online zeneeladások is megtorpantak.

A CD-lemezek piacán az amerikai lemezipar eddig soha nem látott mélypontra került, az 500,5 milliós eladások éppen hogy nem csúsztak a lélektani határként számon tartott félmilliárdos mérce alá. Ez az elmúlt évek legnagyobb zuhanása volt a 2000-es 785 milliós érték után bekövetkező egyre gyorsuló zuhanás során. A folyamat során azonban eddig az online zenevásárlások egyre gyorsuló növekedését tapasztaltuk, ez az érték egy évvel ezelőtt 19 százalékos bővülés volt. Tavaly azonban meglepő módon ez nem következett be, a növekedés csak jelzésértékű, mindössze 2,4 százalékos volt, és ez még így is csak 30,1 millió albumot jelent. Az egyesített eladások, beleértve a kislemezeket, egyes számokat, ugyan 14 százalékkal bővültek, de ez is 5 százalékos visszaesést jelent a korábbi adatokhoz képest. Mindez új trend rémét veti a lemeziparra. Eddig úgy tűnt, hogy a csökkenő fizikai hanghordozó-eladásokkal párhuzamosan, vagy kis fáziskéséssel emelkednek az online értékesítések, most azonban úgy tűnik, hogy az összvolumen is csökken, és nem is kis mértékben. A meglepett elemzők szerint a háttérben a többi szórakoztatóipari ág előretörése állhat, ezek közül is  kiemelkedik a játékkonzol-ipar, mely tavaly soha nem látott erős évet zárt, és igazi óriás piaci szektorrá lépett elő.

Kulcsszavak: trend média onlineszolg zene

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09