"Hatból kettő", avagy új divíziók a T-Systemsben
Ma sajtótájékoztatón Papp István, a Magyar Telekom (MT) vezérigazgató-helyettese bejelentette, hogy a Systems üzletág hat korábbi leányvállalatából integráció révén megalakult két új divízió, a KFKI Rendszerintegrációs Zrt. és az IQSYS Informatikai és Tanácsadó Zrt. Ezzel 2008.január 1-jével összesen négy divízióval rendelkezik a T-Systems.
Papp szerint a MT által sikeresnek ítélt integráció célja a telekommunikációban, informatikában rejlő szinergiák kihasználása, azonos profilú cégek hatékonyságának, piaci részesedésének növelése. A T-Systems három lábon áll ezek után: infokommunikációs technológiák, alkalmazásfejlesztés, infrastruktúra-fejlesztés. A vezérigazgató-helyettes hangsúlyozta továbbá, hogy a KFKI és az IQSYS továbbra is megőrzi önálló rendszerintegrátori szerepét, az anyavállalati folyamatok betartása mellett. A T-Systems a leányvállalatok kompetenciáinak bevonásával egy kézből kínál infokommunikációs megoldásokat nagy-, közép- és kisvállalatok számára egyaránt.
Horvai Mátyás ügyvezető igazgató mutatta be az új IQSYS Zrt-t, amely a győri Integris, az IQSYS és a T-Systems Hungary (TSH) jogutódaként jött létre. Az új társaságot úgy jellemezte, hogy az a hazai informatikai piac legszélesebb termék-, technológiai és szolgáltatásportfólióját kínáló szereplője az alkalmazásfejlesztés- és rendszerintegráció területén. A vállalat 1 milliárd forint jegyzett tőkével, 320 munkatárssal és közel 400 ügyféllel rendelkezik. Ügyfelei elsősorban hazai nagyvállalatok és intézmények, ugyanakkor portfoliójában megtalálhatók a kis- és középvállalatoknak, önkormányzatoknak kidolgozott megoldások és szolgáltatások is. Stratégiai célok: a hazaiakon kívül a MT és a Deutsche Telekom érdekeltségébe tartozók kiszolgálása; munkák a Top 200 hazai nagyvállalati ügyfelek számára; szoftverek szolgáltatásként való értékesítésének növelése (SOA, ASP, BPO stb.)
A korábbi BCN Rendszerház Kft., az ICON Számítástechnikai Zrt., valamint a KFKI-LNX Zrt. KFKI Rendszerintegrációs Zrt. néven egyesült. Kászonyi Péter, az új társaság ügyvezető igazgatója szerint a zrt. tevékenysége felöleli elődcégei valamennyi szolgáltatását, az IT infrastruktúrához kötődő tanácsadás, tervezés, implementáció és üzemeltetés teljes skáláját. A 2 milliárd forintos alaptőkével megalakult, jelenleg 588 fős vállalatról azt tartja, hogy tevékenységében a ("valódi") IT infrastruktúra vezető piaci szereplőjeként továbbra is az ügyfélközpontú gondolkodás, az egyedi igényekre szabott, integrált megoldások biztosítása a legfontosabb. A KFKI Zrt. ügyfelei elsősorban a nagy- és középvállalatok, valamint az államigazgatási szervezetek közül kerülnek ki, de nagy hangsúlyt fektet a kis- és középvállalatok igényeire is. A cég nem csak a budapesti telephellyel rendelkező ügyfelekre koncentrál, hanem regionális telephelyeinek (háromféle kompetencia központ) köszönhetően országos lefedettséget biztosít. Céljuk a hazai Top 1000 vállalati ügyfélbázis kiépítése. A társaság továbbra is az egyedi igényekre szabott ügyfélkiszolgálást tartja a legfontosabbnak. Céljuk, missziójuk, hogy az elkövetkező években, a konvergens technológiai megoldásokra építve, az adatok és az alkalmazások időben és térben mindenhol hozzáférhetőek legyenek, és ténylegesen megvalósuljon az úgynevezett „Real-Time Enterprise”.
Mint ismeretes, a MT üzleti ügyfeleket T-Systems üzletága teljes körű távközlési, informatikai és outsourcing-kompetenciával rendelkezik; kis- és középvállalatok, valamint hazai nagyvállalatok és kormányzati intézmények kiszolgálását végzi. Termékportfoliója az egyszerű üzleti hangtermékektől a halózatintegrációs szolgáltatásokon át a komplex IT-megoldásokig teljes körű, innovatív szolgáltatásokat foglal magában.
A sajtótájékoztatón a Prím Online kérdéseire a következő további információk láttak napvilágot:
- még nincs döntés a korábbi (jelenleg nem használt) cégnevek, logók felhasználásáról, ám a továbbiakban nem használtakat is levédik;
- az integrácó következtében egyetlen beszállítói szerződés sem szűnt meg
- a MT-nál 2008-ban is a fix- és mobil telefon szolgáltatásokból származó bevételek lesznek a döntőek;
- az informatika és távközlés eszközei, szolgáltatásai a T-Systems teljes ügyfélkörében fel fognak értékelődni 2008-ban;
- a szolgáltatási arány növelése mindkét új vállalat stratégiai célja: a jelenlegi 25%-ról (KFKI) 3-5 éven belül 50%-ra, illetve a mai közel 30%-ról (IQSYS) évről-évre folyamatosan.
Kapcsolódó cikkek
- Többmilliós humanitárius projektek a Google-tól
- Összetévesztett T-Systemsek
- IT-Services: 23 milliárdos beruházás Budapesten és Debrecenben
- A T-Systems részt venne a magyar útdíjbeszedési rendszer kiépítésében
- A Magyar Telekom egyszerűsíti a T-Systems üzletág szervezeti felépítését
- Systems' Day konferencia - először
- Magyar Telekom - 1,5 milliárd forint a KFKI korábbi tulajdonosainak
- T-Systems: 100 új munkahely Debrecenben
- A Magyar Telekom többségi részesedést szerzett a T-Systems Hungary-ben
- Lezárta a KFKI Csoport megvételét a Magyar Telekom
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.