NHH: panaszok és elkerülhetőségük

Kovács Attila, 2008. február 7. 14:35

Sajtóbeszélgetésen találkozott az újságírókkal és számolt be eddigi tapasztalatairól Takács Péter, aki a Hírközlési Fogyasztói Jogok Képviselőjének posztját két hónap óta tölti be a Nemzeti Hírközlési Hatóságnál (NHH).

1. Az utóbbi időkben a telefonszolgáltatással kapcsolatos panaszok kétharmadát azok az ügyek tették ki, amelyeknél két szolgáltató ügynökei a fogyasztót lakhelyén felkeresve, vagy telefonhívás útján megkeresve, egyes szolgáltatások előfizetésére vonatkozóan nem az elvárható módon tettek ajánlatot, kötöttek ún. "hangszerződéseket". Takács felhívta a figyelmet, amennyiben nem egyértelmű, ki keresi meg a fogyasztót, előbb hitelt érdemlően tájékozódjon az illető kilétéről és arról, hogy kit, milyen szolgáltatót képviseli. Hangbeszélgetés útján történő ajánlatnál pedig ne adjanak meg semmiféle adatot magukról, ha ismerve a kínált szolgáltatás részleteit, biztosak benne, hogy nem kívánnak szerződést kötni. Személyesen megjelenő ügynöknél lévő szerződési dokumentumot csak elolvasást követően és abban az esetben szabad aláírni, ha annak minden egyes pontjával egyetértenek. Takács azt is javasolja: aki információ-hiány vagy más ok miatt nem érti az ajánlatot, ne kössön új szerződést.
2. A barangolási (roaming) funkciók igénybevételénél az ország határvidékein különös gonddal kell a mobiltelefont beállítani, használni, nehogy a 15-15 kilométeres sávban "átnyúló" idegen szolgáltató hálózatát akaratlanul vegyék igénybe a felhasználók, s így a vártnál jóval magasabb összegű számlák keletkezzenek. Takács arra is felhívta a figyelmet, hogy az adatroaming szolgáltatásra -- lévén jelenleg szabadáras -- nem vonatkozik az EU roamingköltség-csökkenési irányelve.

Február 6-án az öt digitális televízió és egy VHF sávi digitális rádió műsorszóró hálózat üzemeltetési jogosultság megszerzésére kiírandó pályázat dokumentációinak tervezetéről tartott nyilvános szóbeli konzultáció az NHH. Ismeretes, hogy a hatóság 2008. január 23-án tette közzé a pályázati felhívást és a pályázati dokumentáció tervezeteit. A pályázat iránt érdeklődők kérdéseiket, észrevételeiket a konzultáción élőszóban, illetve legkésőbb február 12-ig írásban is feltehetik. Az NHH az írásban beérkező kérdéseket, észrevételeket megválaszolja, és a kérdésekről, valamint a konzultáción elhangzott észrevételekről összefoglalót készít, amelyet a honlapján tesz közzé.

Kulcsszavak: hírközlés NHH

Telekom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Yettel: Új országos rekord született

2024. március 26-án több százan doboltak egyszerre Magyarország különböző pontjain, hogy hazai ütősrekordot állítsanak fel. A kísérlet apropóját az adta, hogy 30 éve indította el a Yettel – akkor még Pannon GSM néven – kereskedelmi szolgáltatását, amit a rekordkísérletben résztvevők egy országon átívelő, a mobilhálózat által összekapcsolt közös zenéléssel ünnepeltek meg. A mobiltársaság törökbálinti székházában és az ország több pontjáról 5G-hálózaton kapcsolódtak a helyszínek, és így a résztvevők egy új, hivatalosan is regisztrált országos rekordot állítottak fel.

2024. március 26. 17:11

A HONOR Magic6 Pro elérte a DXOMARK legmagasabb pontszámát

A HONOR Magic6 Pro lett a világ legjobb fényképezős okostelefonja, ugyanis a DXOMARK kamerarangsorának az élén végzett. A figyelemre méltó, 158-as DXOMARK pontszámot elérve a HONOR Magic6 Pro bizonyítottan az okostelefonos fényképezés új mérföldköve. Ez az elismerés rávilágít arra, hogy a HONOR továbbra is elkötelezett az okostelefonok fejlesztése iránt: egyszerre feszegeti a technológia határait és kínálja a legjobb élményt a felhasználóknak.

2024. március 20. 14:18

A legolcsóbb mobilokból a legjobbakat a boomerek veszik a Rejoynál

Bár sokan azt gondolhatják, hogy a felújított készülék piacterén főleg a legolcsóbb készülékeket keresik a magyar vásárlók, a Rejoy.hu-nál gazdára találó készülékek kétharmada közép vagy felső árkategóriájú, és csak egyharmada alsó kategóriás. Míg összességében a kilencvenes években született vásárlók rendelik a legnagyobb tudású, így legmagasabb árú mobilokat a Rejoytól, a baby boomer és X generációs vásárlók a belépő szintű készülékekből választják maguknak a legjobbakat.

2024. március 16. 12:18

A HONOR még izgalmasabbá teszi a tavaszt

Végre megérkezett a tavasz, ami meleget, szép időt és persze több lehetőséget jelent! Ezek kihasználásához pedig a HONOR most pár hasznos alkalmazást ajánl, amik segítenek a maximumot kihozni most, hogy végre ki lehet mozdulni otthonról – de akkor is, ha maradnánk.

2024. március 14. 19:31

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05