Megkezdik a rádiófrekvenciás nyomkövetős csomagkezelőrendszer tesztelését

Kiss Ádám Zoltán, 2008. február 13. 19:47

A Heathrowt üzemeltető BAA megkezdi a miniatűr RFID rádiófrekvenciás nyomkövetővel ellátott csomagkezelés tesztelését, a hathónapos időszakban először a Dubaiba közlekedő járatokon alkalmazzák a megoldást.

Az elképzelés szerint a nagyobb ruházati és könyvesboltokban már alkalmazott RFID azonosítókat helyeznek el minden egyes csomagon, ezzel megkönnyítve kezelésüket, illetve a netán mégis elkavarodott csomagok visszajuttatását. A 150 ezer fontos költséggel beindított projekt az high-tech újdonságokra nyitott Emirates légitársaság járatain fog először üzemelni. Ez azért is jó tesztpálya lesz, mert a forgalom számottevő, de mégsem túl magas, naponta átlagosan öt járatról van szó, mintegy 1500 körüli utasszámmal. Ez összesen várhatóan havi 50 ezer csomag RFID kezelését jelenti, ami augusztusra, a tesztidőszak lezárultára megfelelő képet adhat a rendszer eredményességéről, esetleges hibáiról. A hatékonyság növelésére mindenképpen szükség lenne, erre jó példa az InsureandGo utasbiztosítási cég kimutatása, mely szerint 2007 januárja és júniusa között 85 százalékkal nőtt az elveszett poggyászok száma, ami napi 12 csomagot jelent. Az RFID-s megoldásoknak azonban mindig van egy kényes oldala is, sok utas egyáltalán nem szimpatizál a nyomonkövethető megoldásokkal, és számos civil jogvédő szervezet is aggodalmasnak találja az ilyen rendszereket.

Kulcsszavak: RFID

Megoldás ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését

Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.

2024. április 18. 16:54

Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel

Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.

2024. április 18. 09:59

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Itt a világ első, Swarovski kristályba ágyazott autós kijelzője

2024. április 10. 14:55

A csevegőprogramokat vizsgálta az NMHH

2024. április 2. 13:14

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09