Ügyfélkapu: kulcsot mindenkinek!

forrás Prim Online, 2008. február 19. 11:36

Pettkó András, a Magyar Demokrata Fórum országgyűlési képviselője a mai napon a közigazgatási hatósági eljárás és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény módosítását kezdeményezte. A képviselő ezzel az indítvánnyal azt szeretné elérni, hogy minden okmányt készíttető ügyfél ne csak saját kérésre, hanem az okmányirodával való találkozáskor automatikusan kapjon úgynevezett kulcsot az elektronikus ügyfélkapu használatához.

Az elektronikus ügyfélkapu rendszer az elektronikus közigazgatás alappillére, segítségével a felhasználók biztonságosan kapcsolatba léphetnek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel és januártól új szolgáltatásként automatikusan értesítést kapnak arról, ha lejár valamely okmányuk érvényességi ideje. A rendszer használatához személyes regisztráció szükséges az okmányirodákban. Bár az ügyfélkapu az érdeklődők és a modern technika vívmányaira nyitott ügyfelek körében egyre népszerűbb, sokan még nem ismerik. Pettkó András ezért egy olyan javaslatot terjesztett az Országgyűlés elé, amely célja, hogy direkt módon is felhívja az ügyfelek figyelmét az elektronikus ügyintézés lehetőségére. A módosítás ugyanis kötelezővé teszi az okmányirodákban ügyet intézők számára ügyfélkapukód átadását.

Továbbra is az ügyfél joga lesz eldönteni, hogy él-e az elektronikus ügyintézés lehetőségével, de ha regisztrálni kíván, akkor azt helyben is megteheti, nem kell újra az okmányirodába fáradnia ezért.

A képviselő azt reméli, hogy a módosítás hozzájárul az elektronikus ügyintézési rendszer minél szélesebb körű megismertetéséhez és elterjedéséhez. A népszerűsége szerinte nem kétséges, hiszen az ügyfelek számára kényelmet, a hivatal számára pedig hatékonyságot és költségkímélést jelent. Ugyanakkor bízik abban, hogy a kormányzat is felkészíti az ügyfélkapu informatikai rendszerét a megnövekedett látogatószám fogadására.

Infotársadalom ROVAT TOVÁBBI HÍREI

Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program

A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.

2024. március 28. 11:50

Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban

Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.

2024. március 28. 10:01

Még szélesebb körben elérhetők a Galaxy AI funkciók a One UI 6.1 frissítéssel

Még több Galaxy felhasználó léphet be a mobil AI új korszakába: a One UI 6.1 frissítéssel korábbi készülékeken is elérhetővé válnak a Galaxy AI funkciók március 28-tól. A Galaxy S23 széria, az S23 FE, a Z Fold5 és a Z Flip5 készülékek, valamint a Tab S9 termékcsalád tagjain is elérhetők lesznek azok a lehetőségek, melyeket az idén bemutatott Galaxy S24 széria felhasználói már kipróbálhattak.

2024. március 27. 19:13

A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia

1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.

2024. március 27. 16:55

Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei

Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.

2024. március 27. 15:08

Kövess minket a Facebookon!

Cikkgyűjtő

További fontos híreink

Megvannak az IAB 2023-as Legjobb szakdolgozat pályázatának nyertesei

2024. március 25. 15:50

A 2024-es év fordulópont lehet az IT munkaerőpiacon?

2024. március 20. 10:09

Nők az informatikában – Számít a nemek aránya a munkahelyen?

2024. március 12. 20:53

Szemünk előtt zajlik az e-kereskedelem mohácsi csatája

2024. március 6. 13:05