HP: az új piaci trendek miatt nőhet a magyar IT-piac
Bár a tavalyi évre jellemző visszafogott beruházási kedv várhatóan az idén sem élénkül jelentősen, a HP Magyarország szerint az új piaci tendenciák felrázhatják a magyar informatikai (IT) szektort - közölte a társaság kedden az MTI-vel.
A piaci elemzés szerint a növekedés hajtóereje az lesz, hogy a vásárlók egyre nagyobb hányada nem a legolcsóbb, hanem a legalacsonyabb összköltséggel üzemeltethető megoldásokat keresi.
Egyre többen felismerik, hogy a minőségi, megbízható és kevesebb energiát fogyasztó gépek összességében kedvezőbbek, mint a túlságosan olcsó termékek. A HP szerint a trend különösen jól megfigyelhető a személyi számítógépek piacán, de igaz a szerver és adattárolási megoldásokra és a nyomtatási eszközökre is.
A takarékosság egyik fontos területe az energiafelhasználás visszafogása lehet. A HP például vállalta, hogy 2010-ig 25 százalékkal csökkenti számítógépeinek energiafelhasználását.
Az elemzés szerint továbbra is erős költségcsökkentési trend az IT-outsourcing, hiszen egyre több cég ismeri fel az erőforrás-kihelyezésben rejlő megtakarítási lehetőségeket.
Hegedüs Gábor, a HP Magyarország ügyvezető igazgatója a trendek kapcsán a közlemény szerint kifejtette: "a magyar piac a magas hozzáadott értéket képviselő szolgáltatások területén néhány éves késéssel követi az amerikai és nyugat-európai folyamatokat. A 2007-es adatok azonban arról árulkodnak, hogy egyre kisebb a lemaradás, azaz a magyar IT-piac felnőtt korba lépett."
Az ügyvezető szerint a digitális átállás nemcsak a televíziózásban, hanem az adattárolási rendszerek szegmensében is áttörést, növekedést hozhat 2008-ban, s a képalkotási és nyomtatási üzletágnak is jót tehet az, hogy az intézmények, cégek speciális nyomtatási igényei egyre nagyobb keresletet generálnak. A HP például az idén jelentős növekedési lehetőséget lát a professzionális grafikai alkalmazások kiszolgálásában, így a nagyformátumú és digitális nyomtatásban is.
Kapcsolódó cikkek
- Synergon: 7%-os csoportszintű negyedéves üzemi nyereség
- Telecom Italia vezérigazgató: nincs tőkeemelési terv
- Beérett a Montana innovációs befektetése
- Autodesk: felvásárlással fejleszti szerkezettervezési iparágát
- Partnereit díjazta az SAP Hungary
- A Sony Ericssoné a magyar mobilkészülék-piac negyede
- Hama Kft.: 2,7 milliárd forint bevétel 2007-ben
- A HP fizetett a megfigyelt újságíróknak
- A Vodafone-hoz távozik a Microsoft mobilfőnöke
- A Konica Minolta kiadta 2007 első három negyedévének pénzügyi eredményeit
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Informatikai pályaorientációs napon segítik női szakértők az iskolás lányok elhelyezkedését
Lányoknak szóló informatikai pályaorientációs napot szervez a Neumann János Számítógép-tudományi Társaság Informatika Történeti Kiállítása és a Women4Cyber Hungary a szegedi Szent-Györgyi Albert Agorában. A Girls in ICT Day rendezvényen gondolatébresztő interjúk és inspiráló előadások segítenek a jövő reménybeli női informatikusainak a tájékozódásban és elhelyezkedésben. Az érdeklődőknek az eseményre nemcsak személyesen, hanem online is lehetőségük van csatlakozni.
Kerti bolt: az eMAG új, online üzlet az üzletben koncepciója több mint 100 ezer termékkel
Kerti bolt néven az eMAG új, bolt a boltban online koncepcióját indította útjára a webáruházában, amely mintegy 100 ezer-féle kertészeti terméket kínál, és kényelmesebb böngészési élményt nyújt e kategória termékei között. Értékesítési statisztikái szerint egy átlagos magyar vásárló átlagosan mintegy 24.000 forintot költ online vásárolt kertészeti termékekre – a legtöbb ilyen terméket május hónapban értékesíti a cég.
Facility managementben erősít az ICON
Három kiemelkedő épülettel, két irodaházzal és egy logisztikai ingatlannal bővült az ICON Real Estate Management ingatlanüzemeltetési portfoliója. A BEM Irodaház, a D2 Szabadkikötő, és az ELTE egyik megújult ingatlanja nem csupán az építészeti megoldásaik tekintetében példaértékűek, de a fenntarthatóság és az energiahatékonyság terén is úttörő megoldásokat alkalmaznak.
Új korszak az elektromobilitásban
A Maserati „Folgore Day” névre keresztelt nagyszabású eseményén mutatta be első 100%-ban elektromos kabrióját, a GranCabrio Folgore-t, melyet az úgynevezett „IT TURNS YOU ON” kampánnyal népszerűsítenek, az olasz művész, Damiano David szerepelésével. A modenai székhelyű márka fennállásának 110. évfordulóján a szigonyos márka ismertette ambiciózus céljait az elektromos átállás terén, valamint lerántotta a leplet TRIDENTE elektromos motorcsónakjáról is.
Mesterséges intelligenciával készítik össze az Unilever B2C webshopjának rendeléseit
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi a komissiózási feladatokat a Waberer’s Csoport leányvállalata, a WSZL az Unilever Magyarország Unishop elnevezésű B2C webshopjában. Az új megbízásnak köszönhetően a Waberer’s eddigi tevékenysége bővült és egy 14.500 négyzetméteres raktári terület kezelése mellett immár az Unishop raktárlogisztikai és fullfilment kiszolgálását is végzi.