Tavaly 14 százalékkal nőtt a Dell nyeresége
A világ nagyságra második számítógépgyártója, az amerikai Dell 14 százalékkal növelte nyereségét a 2007/2008-as üzleti évében, annak ellenére, hogy a negyedik negyedben 6 százalékkal csökkent a profit.
Az év egészében 2,9 milliárd dollár volt a cég adózott eredménye, a forgalom 61,1 milliárd dollárra nőtt.
A negyedik negyedben 6 százalékkal, 679 millió dollárra csökkent az adózott eredmény - részvényenként 31 centre - , míg a forgalom 10 százalékkal, 16,0 milliárd dollárra nőtt az egy évvel korábbihoz képest. A bevételnövekedést segítette, hogy az egy évvel korábbihoz képest a számítógépek átlagos eladási ára 7,5 százalékkal, 1480 dollárra csökkent, viszont ugyanez megviselte az adózott eredményt.
Az elemzők 36 centes részvényarányos eredményt és 16,3 milliárd dolláros bevételt vártak a negyedben.
Az elmúlt nyolc hónapban a cég mintegy 3200-zal csökkentette alkalmazottai számát.
A Dell 2006-ban vesztette el világelsőségét a Hewlett-Packard-ral szemben, tavaly a világpiacon 15 százalékos volt a részesedése.
Kapcsolódó cikkek
- TvNetWork: 723 millió forint nyereség 2007-ben
- Az Albacomp újabb világmárkákat szervizel
- Üzleti modellt vált a Dell
- Check Point: rekord negyedéves és éves eredmények
- A Hewlett-Packard az első a PC-piacon
- Újra lendületben a Dell
- 4,5 milliárd dolláros Dell-WPP szerződés
- A Dell eredménye javult, de nem eléggé
- Embertelen munkafeltételek a Dell üzemeiben
- Beindult a termelés a Dell lengyelországi gyárában
Infogazdaság ROVAT TOVÁBBI HÍREI
Fényes jövő vár idén az adatközponti szektorra
Saját átalakulási folyamaton megy keresztül az adatközpontok piaca, amely magába foglalja a legmodernebb technológiák használatát a műveletek és az erőforrások elosztásának optimalizálása, valamint a biztonsági protokollok javítása érdekében.
Országszerte elérhetővé válik a Netrevalók program
A Netrevalók program sikeres tavalyi indulása után idén az Informatikai és Könyvtári Szövetséggel kötött megállapodással országos szintűvé válik a kezdeményezés, és 27 fővárosi könyvtár mellett 48 vidéki intézmény is csatlakozik a programhoz. Így összesen már 45 településen lesz elérhető a generációk digitális edukálását célzó program. A digitális infrastruktúra fejlesztése érdekében a Magyar Telekom a Fővárosi Szabó Ervin Könyvtár és az Informatikai és Könyvtári Szövetség részére 100- 100 darab monitort adományoz a programban résztvevő könyvtárak számára.
Tabudöntögető témákat feszegetnek a diákok a Megoldások a holnapért programban
Kiválasztották a Samsung és az EdisonKids által meghirdetett Megoldások a holnapért kihívás legjobb 50 diákcsapatát. A fenntarthatóság, a jövő oktatása és a közösség hívószavára összesen 120 jövőformáló és kreatív pályázat érkezett az ország számos pontjáról. A továbbjutók új készségekkel és ismeretekkel gazdagodhatnak a Megoldások a holnapért speciális tanulási platformján, hogy újszerű megoldást dolgozhassanak ki az általuk felvetett problémára. Az oktatási anyagok összeállításában, a diákok tervezői gondolkodásának elmélyítésében idén ismét kulcspartner a Cellux Csoport. A csapatokat támogató tanárok mentorálásában a Hősök Tere Alapítvány ad szakmai segítséget.
A telefonálástól a nagyképernyős streamelésig – így alakította át az életünket 3 évtized alatt a mobiltechnológia
1994. március 26-án, 30 évvel ezelőtt indította a Yettel az első kereskedelmi GSM szolgáltatást Magyarországon, akkor még Pannon GSM néven. Nem csak a márka, a mobiltechnológia is számos újításon ment keresztül a három évtized alatt. Az akkoriban még csak hangszolgáltatást nyújtó méregdrága belépési díjtól indulva mára korlátlan hang- és adatcsomagok, szélsebes mobilinternet érhető el megfizethető áron, mind mobilon, mind az otthonokban, mobilhálózati alapokon. 30 év fejlődése, aminek mára a lakosság és az üzleti felhasználók is a nyertesei lettek.
Kreatív megoldásokkal építenének fenntartható jövőt a Zöld kód pályázat döntősei
Március 23-án rendezte meg a Vodafone Magyarország Alapítvány a Zöld Kód – Kódolj a holnapért! pályázat döntőjét. A legjobb ötletekkel érkezett csapatok közül a fiatalabb korosztályt egy Scratch-meccs várta, míg a nagyobbak szakmai mentorok segítségével valósíthatták meg a fenntarthatósági problémákra reflektáló robotötleteiket. A 6 millió forint összdíjazású pályázattal a Vodafone Magyarország Alapítvány célja, hogy a fiatalokat arra buzdítsa, gondolkodjanak és tegyenek azért, hogy a digitalizációt a fenntartható jövő szolgálatába állítsák.